automobily Dacia
  • Dacia vo Francúzsku zaregistrovala svoje v poradí 1.000.000 vozidlo od uvedenia na trh v júni 2005.
  • Zákazníci sú nadšení, pretože Dacia ponúka najlepšiu protihodnotu za svoju cenu na trhu.
  • Úspešné predstavenie modelu Nová Dacia Duster prispelo k úspechu značky

Značka Dacia pokračuje v úspechu registráciou svojho miliónteho vozidla vo Francúzsku, čím sa stala kľúčovým hráčom na lokálnom trhu.

Damien Delcloque, riaditeľ značky Dacia vo Francúzsku, povedal: „Tento míľnik jedného milióna predaných vozidiel Dacia vo Francúzsku za menej ako 13 rokov potvrdzuje postavenie značky ako kľúčového hráča na francúzskom automobilovom trhu. Za posledných 5 rokov  sa nachádza na 5. mieste v predajnosti. Vozidlá Dacia sú zamerané predovšetkým pre súkromných zákazníkov. Relevantné umiestnenie značky na trhu, spolu  s očakávaniami zákazníkov, aj naďalej ponúka dobré vyhliadky pre ďalší rast.

Skutočný úspech: už 1 milión vozidiel Dacia vo Francúzsku

Menej ako trinásť rokov po príchode značky vo Francúzsku spoločnosť Dacia predala milión vozidiel.
Rok 2017 bol pre Daciu ďalším rekordným rokom s 119 357 registráciami OV + ĽÚV (+ 6,5%), pričom Dacia sa umiestnila na 5. mieste na automobilovom trhu. Po prvýkrát vo svojej histórii bola vo Francúzsku Dacia číslo tri v predaji súkromným zákazníkom, pričom najpredávanejším modelom je už druhý rok po sebe Sandero*.

Atraktívne, spoľahlivé a cenovo dostupné vozidlá

Od uvedenia modelu Logan v júni 2005 značka Dacia výrazne rozšírila svoj modelový rad bez toho, aby sa odklonila od základných zásad: uľahčiť dostupnosť nových vozidiel, ktoré sú zároveň  atraktívne, kvalitné, spoľahlivé a najmä za prijateľnú cenu. K dnešnému dňu Dacia predáva šesť modelov: Sandero, Logan a Logan MCV, predstavené na konci roka 2016, ďalej Dokker, Lodgy – najdostupnejšie sedemmiestne vozidlo na trhu a kultový model Duster.
Od predstavenia modelu v roku 2010 sa Duster stal unikátom v segmente SUV, pričom nemá žiadnych reálnych konkurentov, čo sa týka pomeru ceny a hodnoty.  Nová Dacia Duster – autentické SUV s moderným, atraktívnym, robustným a úplne novým dizajnom – bola predstavená začiatkom roka 2018.

Zjednocujúca značka

Dacia sa od svojho uvedenia na trh teší takmer neprerušovanému rastu a to práve vďaka podpore svojich zákazníkov. Pýšia sa tým, že si vedia múdro vybrať, čo viedlo k vytvoreniu silnej komunity v celkovom počte až 350 000 fanúšikov na Facebooku. Táto komunita, ktorá sa každoročne stretáva od roku 2008 na podujatí Dacia Piknik, oslávi tento rok svoj desiaty ročník.

Dacia v Európe 2017

Dacia prekonala doterajšie rekordy v predaji a podieli na rôznych trhoch. Rekordné čísla vystúpali v Belgicku, Rakúsku, Švajčiarsku, Portugalsku, Španielsku, Taliansku, Fínsku, Maďarsku, Českej republike a Slovensku, Slovinsko a Chorvátsko taktiež. Značka zaznamenala spolu 655 000 predaných vozidiel (+12% oproti roku 2016). Dacia Sandero je lídrom v retail segmente v Európe. Dacia Duster je dvojkou v C-SUV segmente v Európe pre súkromné osoby.

Od roku 2004 sa na 44 trhoch Európy predalo viac ako 4,6 milióna vozidiel Dacia.

Dacia na Slovensku 2017

Na Slovensku značka v roku 2017 dosiahla v rebríčku predajnosti deviate miesto (4583 predaných vozidiel). Trhový podiel 4,42 % je rekordom od uvedenia značky na našom trhu. Dacia Duster kraľuje v ponuke značky, obľúbené Sandero je na druhom mieste a praktický Logan MCV skončil ako tretí najpredávanejší model za rok 2017. Dacia spoločne so značkou Renault dosiahli v roku 2017 najvyšší podiel na trhu od roku 2010 (9,27%) a súčasne najvyšší počet predaných vozidiel od roku 2010: 9614 kusov.

Od uvedenia značky na slovenskom trhu sa predalo viac ako 29 000 automobilov Dacia.

Tlačová správa