Bratislava, 4. mája 2017: Spotrebiteľská divízia Huawei predala v prvom štvrťroku 34,55 milióna smartfónov s 21,6 % medziročným nárastom. Huawei naďalej upevňuje tretie miesto medzi svetovými výrobcami smartfónov, pričom podľa IDC vzrástol aktuálny svetový podiel Huawei na trhu smartfónov na 9,8 %. V Európe dosiahla spoločnosť v prvom štvrťroku medziročný nárast predaja o 15 %.

Spotrebiteľská divízia Huawei (Huawei Consumer Business Group) zaznamenala v prvom štvrťroku 2017 výrazný medziročný nárast predaja smartfónov. Spoločnosť zaznamenala viac než 50 % nárast predaja smartfónov v 52 krajinách sveta, z toho v 32 krajinách bol rast dokonca viac než 100 %. V Európe spoločnosť dosiahla stabilného rastu predaja smartfónov medziročne o 15 %, v Číne o 20 %, v juhozápadnej Ázii a Južnom Pacifiku potom predaje dokonca dosiahli viac než 70 % medziročného nárastu.

Rast podielu Huawei v segmente smartfónov strednej a vyššej triedy
Výrazný vzostup zaznamenala spoločnosť Huawei tiež v segmente high-end zariadení, a to predovšetkým vďaka úspešným predajom modelov zo série P9, ako aj Mate 9, ktoré iba dokladujú silnejúce povedomie o Huawei ako o prémiovej značke. V prvom kvartáli tohto roku pomer smartfónov strednej a vyššej triedy (od 300 USD vyššie / asi 274,75 €) vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 11 %.

Vo februári držala spoločnosť Huawei celosvetovo 9,7 % podiel na trhu high-end smartfónov

Podľa GfK držala spoločnosť Huawei vo februári celosvetovo 9,7 % podiel na trhu high-end smartfónov (od 500 USD vyššie / 457,92 €), v deviatich krajinách (napr. Čína, Taliansko, Španielsko, Južná Afrika alebo Poľsko) spoločnosť dosiahla dokonca 10 % tržný podiel.

Najnovšia vlajková loď Huawei P10, ktorá bola predstavená 26. februára v Barcelone je aktuálne dostupná na viac než tridsiatich svetových trhoch vrátane ČR a vďaka skvelým fotografickým vlastnostiam rýchlo získava popularitu medzi zákazníkmi na celom svete.

Huawei rovnako prekvapuje svojimi predajmi na stagnujúcom trhu tabletov, kde biznis spoločnosti medziročne vzrástol o 70 %.

„Cestou vpred sa bude Huawei Cosumer BG sústrediť na zlepšovanie zákazníckeho servisu, zvyšovanie svojej prítomnosti v rámci obchodných kanálov, retailu, brandingu, marketingu, služieb a ďalších sektorov tak, aby sme zlepšili celkovú skúsenosť užívateľov s našimi produktmi. Medzitým bude Huawei Cosumer BG pokračovať vo vývoji produktov a inovácií umelej inteligencie (AI). To všetko by malo užívateľom poskytnúť excelentné zážitky a upevniť postavenie Huawei ako lídra v oblasti vývoja technológií, a zároveň posilniť vnímanie spoločnosti ako technologickej značky milovanej zákazníkmi po celom svete,“ povedal Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Tlačová správa