logo Huawei

Bratislava, 31. marec 2021. Spoločnosť Huawei dnes zverejnila výsledky svojho podnikania za rok 2020. Príjmy technologického giganta na globálnom trhu dosiahli v roku 2020 úroveň 116,4 miliárd EUR čo predstavuje 3,8% medziročný nárast. Čistý zisk spoločnosti sa vyšplhal na 8,4 miliárd EUR, ide o medziročný nárast na úrovni 3,2%.

„V minulom roku sme úspešne odolali v neľahkých podmienkach,“ hovorí Ken Hu, podpredseda Huawei. „Neprestali sme inovovať a našim zákazníkom sme pomohli bojovať proti následkom pandémie. Podieľali sme sa aj na ekonomickej obnove a sociálnom rozvoji v mnohých krajinách sveta. Napriek výzvam na svetovom trhu sme udržali našu dodávateľskú štruktúru a zaistili nepretržitý prísun našich produktov.“

Divízia sieťových riešení

V roku 2020 Huawei úspešne prevádzkoval viac ako 1500 sietí vo viac ako 170 krajinách a regiónoch, a to aj napriek pandémií vírusu COVID-19 a súvisiacich opatrení. Partneri a zákazníci pocítili výhody najmä vo vzťahu k práci na diaľku, online vyučovaniu a online nákupom. Podľa prieskumov a štúdií tretích strán boli siete 5G od Huawei najkvalitnejšími z pohľadu používateľskej skúsenosti.

Spoločnosť tiež spolupracovala na viac ako 3000 projektoch 5G sietí vo vyše 20 priemyselných odvetviach, ktorými sú napríklad ťažba uhlia, oceliarsky priemysel, prevádzka prístavov a výroba. Tržby Huawei z obchodu so sieťovými riešeniami v roku 2020 dosiahli úroveň 39,5 miliárd EUR. Ide o medziročný nárast na úrovni 0,2%.

Divízia podnikových riešení

Huawei sa v roku 2020 sústredil na vývoj digitálneho ekosystému s krédom „všetko, od všetkých a pre všetkých.“ 253 firiem z rebríčka Fortune Global 500 a viac ako 700 miest si v roku 2020 vybralo Huawei ako svojho partnera pre digitálnu transformáciu.

Príkladom jedného z úspešných riešení je diagnostická technológia pre nemocnice, ktorá využíva umelú inteligenciu a Huawei Cloud na zníženie nárokov na zdravotnícky personál v období pandémie COVID-19.  Huawei taktiež zaviedol cloudové platformy na vyučovanie pre viac ako 50 miliónov študentov základných a stredných škôl.

Príjmy z predaja podnikových produktov v roku 2020 dosiahli úroveň 13,1 miliárd EUR. Medziročný nárast tak predstavuje 23%.

Divízia spotrebiteľských produktov

S uvedením operačného systému Harmony a ekosystému Huawei Mobile Services sa Huawei priblížil k naplneniu stratégie AI Life. Jej cieľom je poskytnúť spotrebiteľom neprerušované používanie naprieč jednotlivými zariadeniami, najmä v oblastiach ako inteligentná kancelária, fitnes a zdravie, inteligentná domácnosť, cestovanie a zábava. V roku 2020 registroval Huawei až 730 miliónov používateľov Huawei smartfónov. Príjmy z obchodu so spotrebiteľskými produktmi dosiahli v roku 2020 úroveň 63 miliárd Eur, čo predstavuje 3,3% medziročný nárast. [1]

„V roku 2021 sme sa ocitli v zložitom a krehkom trhovom prostredí,“ vysvetľuje Ken Hu. „Návrat pandémie COVID-19 a geopolitická neistota spôsobili, že sa opäť vynárajú dlhodobé problémy vo svetovom spoločenstve. Huawei úprimne verí v silu digitálnych technológií, ktoré sú ideálnym riešením na niektoré z najzávažnejších súčasných problémov.“  

[1] Príjmy z ostatných obchodných aktivít dosiahli v roku 2020 hodnotu približne 0,68 miliardy EUR.

ZDIEĽAŤ