Black Pearl

Superjachty v súčasnosti predstavujú symbol obrovského záujmu, no čím ďalej viac vlastníkov myslí aj na planétu a na to, ako spraviť svoje plavidlá „eco-friendly“. Obrovská trojsťažňová plachetnica nesúca meno Black Pearl (v preklade Čierna perla) je najväčšou plachetnicovou jachtou na svete. A tiež jednou z najštýlovejších. Je známe, že by mala byť schopná poskytovať luxusné ubytovanie pre 12 ľudí a takzvaný „plážový klub“, ktorý sa dokáže rýchlo premeniť na kino.

Takmer bez potreby pohonu

Takmer 107-metrová jachta svojimi environmentálnymi a architektonickými vlastnosťami v posledných mesiacoch rozvírila vody vo svete industriálnych ocenení. Hoci na jej dokončenie nebolo možné na bet365 podať športové stávky, celá odborná i laická verejnosť čakala na finálny výsledok.  Oceanco, holandská lodná spoločnosť, ktorá Čiernu perlu zostrojila tvrdí, že loď dokáže preplávať Atlantický oceán bez pohonu. Aj keď hlavný pohonný systém sa ukrýva v eklektickom hybride spojenom s dieslom, tri obrovské sťažne môžu byť nastavené len za sedem minút stlačením gombíka. Keď už sa Perla plaví, elektrina je generovaná rotujúcimi vrtuľami tým, že sú otáčané vodou. Táto energia je potom uchovávaná v batériách a používaná na napájanie zaradení na palube. Ide napríklad o lodnú kuchyňu, práčovňu, jacuzzi, osvetlenie, klimatizáciu a rôzne iné.  Spoločnosť tiež ašpiruje na vývoj solárneho pohonného systému.

Záujem o eko jachty narastá

Projektový manažér spoločnosti Oceanco, Hans Boerakker, sa vyjadril, že vzťah firmy a majiteľa lode sa ukázal ako neoceniteľný. Loď navyše kompletne reflektuje majiteľov sen a víziu. A Oceanco vraj malo dosť šťastia na to, aby mohli byť budovateľmi jeho sna. Industriálni analytici hovoria, že zostavenie Čiernej Perly odráža narastajúci záujem o obrovské jachty, ktoré však majú byť „zelené“, t.j. ekologické a environmentálne priateľskejšie. Ekologické jachty tiež budú mať pozitívny dopad vo forme nízkej alebo žiadnej potreby pohonných hmôt, k čomu sa viažu aj nízke prevádzkové náklady. Ďalšie veľké plavidlá, ktoré boli v posledných rokoch navrhnuté s cieľom redukovať spotrebu pohonných hmôt, zahŕňajú napríklad 83,5 metrovú Savannah, ktorá bola prvou dieslovo-elektrickou super jachtou s množstvom modelov motorov – vrátane plne elektrického až po lítiovo-iónové batérie.

Tvorba ziskov

Ekológia tradične nie je niečo, čo by sa spájalo so superjachtami. Tie sú totiž zväčša energeticky intenzívne čo sa týka ich výstavby i prevádzky. Energia v tých najluxusnejších jachtách musí byť často generovaná aj pre výťahy, bazény, kiná, kúpele. Napriek tomu mnohí vývojári tvrdia, že existuje veľa spôsobov ako spraviť luxusné jachty „zelenšími“. V súčasnosti existuje viac ako 250 plne elektrických hybridných plavidiel s tým, že niektoré sa ešte len vyrábajú a ďalšie sa už užívajú. Toto číslo možno považovať za pôsobivé, nakoľko ešte pred piatimi rokmi sa blížilo, resp. rovnalo nule.