game Battlefield V

Praha 14. 11. 2018 – Spoločnosť NVIDIA upozorňuje na dostupnosť technológie ray-tracing v hre Battlefield V a ďalší obsah využívajúci platformu GeForce RTX.

Jensen Huang, zakladateľ a CEO spoločnosti NVIDIA, vystúpil na pódiu v predvečer veľtrhu Gamescom 2018 a prehlásil, že NVIDIA definuje novodobú počítačovú grafiku vďaka novej platforme GeForce RTX. Teraz prichádza dôležitý míľnik po oficiálnom uvedení grafických kariet:
  • Battlefield V sa stáva prvou hrou využívajúcou technológiu ray-tracing, teda vykresľovanie v reálnom čase

Ďalší obsah využívajúci technológie novej platformy GeForce RTX bude uvedený vzápätí. Jedná sa o benchmark hry Final Fantasy XV podporujúci DLSS a vylepšenie hry Wolfenstein II: The New Colossus pridávajúci podporu NVIDIA Adaptive Shading.

game Battlefield V

Úplne  nový prístup ku grafike „Graphics Reinvented“

Na splnenie úlohy  zmeniť pohľad na grafiku bolo potrebné uvedenie novej architektúry Turing, nového hybridného vykresľovania, nových RT a Tensor jadier, celkovo nových grafických kariet a nových nástrojov pre vývojárov.

Proces vyžadoval zapojenie celého herného priemyslu. Zavedenie nového DXR API (Microsoft DirectX Raytracing). Herné enginy ako je Unreal Engine, Remedy a Frostbite museli pridať podporu a v neposlednej rade herní vývojári v kooperácii s nami potrebovali čas na implementáciu tejto technológie budúcnosti.

„Grafické karty GeForce RTX a architektúra NVIDIA Turing vytvárajú neuveriteľne výkonný základ pre vývoj hier prostredníctvom ray-tracing technológie, umelej inteligencie a programovateľného tieňovania. To všetko po prvýkrát v histórii v rámci jednej grafickej karty,“ hovorí Tim Sweeney, Epic Games CEO.

NVIDIA verí svojej technológii a preto ju tlačí vpred. Vývojári hier, podľa slov spoločnosti, okamžite videli výkon a výhody platformy GeForce RTX a ihneď prišli s oznámením podpory ray-tracingu pri 11 tituloch.

Battlefield V je prvou hrou využívajúcou ray-tracing

Dnes obdržala hra Battlefield V patch, ktorý pridal podporu ray-tracing.

„Bol to úžasný pocit, keď sme po prvýkrát integrovali ray-tracing v reálnom čase do máp Arctic Fjord a Rotterdam,“ hovorí Christian Holmquist, technický riaditeľ DICE

Ray-tracing mení grafiku hier od základu

„Ray-tracing v reálnom čase vytvára maximálne realistický zážitok pri hraní a my sme nesmierne nadšení, že Battlefield V je prvou hrou, ktorá túto technológiu využije,“ pokračuje Holmquist.

game Battlefield V

Mení sa taktiež spôsob vývoja hier.

„To je niečo, po čom sme túžili veľmi dlho. Sme uchvátení individuálnym navrhovaním objektov a vytváraním takmer dokonalých obrazov, ale priestor, kde ray-tracing v reálnom čase vynikne najviac, je interakcia medzi navrhnutými objektmi a vzájomné ovplyvňovanie odrazov svetla, odleskov, tieňov a globálneho osvetlenia,“ dodal Holmquist.

Harmonogram vydania obsahu
  • Streda 14. 11. 2018 – Battlefield V pridal podporu ray-tracingu v reálnom čase
  • Štvrtok 15. 11. 2018 – Uvoľnenie benchmarku hry Final Fantasy XV s podporou DLSS  o 2. hodine ráno lokálneho času.
  • Pondelok  – 19. 11. 2018 – Bethesda prinesie vylepšenie hry Wolfenstein II: The New Colossus o podporu NVIDIA Adaptive Shading

NVIDIA ďakuje hráčom za ich trpezlivosť a dúfa, že si užijú tieto prvé i ďalšie hry a aplikácie, ktoré majú a v budúcnosti budú podporovať technológie spojené s novou platformou GeForce RTX.

Viac informácií o novom obsahu na GeForce.com
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-dxr-final-fantasy-xv-dlss-benchmark-wolfenstein-2-nas/
Reviewer’s Guide pre Battlefield V s ray-tracing
http://www.nvidia-press.com/
Informácie o Battlefield V s ray-tracing na EA.com
https://www.ea.com/news/battlefield-5-real-time-ray-tracing
Podrobnejší popis ray-tracingu v hre Battlefield V na GeForce.com
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-rtx-ray-tracing-out-now
Final Fantasy XV Benchmark na GeForce.com
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/final-fantasy-xv-windows-edition-geforce-rtx-dlss-benchmark
Pokročilé technológie dostupné vďaka grafickým kartám GeForce RTX
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/graphics-reinvented-new-technologies-in-rtx-graphics-cards/

Tlačová správa