ASUS ZenBook Pro Duo

Spoločnosť ASUS pravidelne rozširuje svoje portfólio notebookov o nové produkty, ktoré však doteraz boli skôr špecificky zamerané buď pracovne alebo na zábavu. Užívatelia si tak viac menej museli vybrať model podľa svojich priorít. ASUS si samozrejme túto skutočnosť uvedomil a onedlho na to ponúkol na trh svoj úplne nový „umelecký kúsok“ ASUS ZenBook Pro Duo, ktorý skĺbil rovnocenne prácu i zábavu.

ASUS ZenBook Pro Duo

Na tomto notebooku sa nám veľmi páčia jeho asymetrické celohliníkové reflexné hrany s miernym futuristickým nádychom. Povrch počítača je veľmi príjemný na dotyk a je lesklý. Lesk dodáva notebooku krásnu estetickú vlastnosť. Ako sa svetlo od notebooku odráža, vytvára krásne farebné splynutie notebooku s okolím.
Po otvorení notebooku je jasne viditeľný jeho najväčší „triumf“, a to dva monitory, ktorými ASUS ZenBook Pro Duo disponuje. Hlavný monitor má 15,6 palcovú uhlopriečku s rozlíšením 4K (Ultra HD) a frekvenciou snímok 59Hz. Druhý monitor nesie označenie ScreenPadTM Plus a má rozlíšenie 3840×1100 pixelov s uhlopriečkou 14 palcov. ScreenPadTM Plus má neskutočne veľa funkcií, ku ktorým sa ešte vrátime.
Pod ScreenPadTM Plus sa nachádza podsvietená klávesnica. Jej podsvietenie sa dá nastavovať ľubovoľne podľa nálady. Samotné rozloženie klávesov je detailne premyslené, a tak sa na klávesnici píše veľmi príjemne. Nie je problém s kĺzaním a nestáva sa, že sa omylom prekliknete.

ASUS ZenBook Pro Duo
Napravo od klávesnice sa nachádza ďalšia zaujímavosť. Ako to už býva zvykom, tak ASUS skombinoval numerickú klávesnicu s touchpadom. V praxi to znamená, že táto šikovná kombinácia ušetrí dosť miesta. Tlačidlá nad touchpadom majú za úlohu komunikovať so ScreenPadTM Plus a chladením. Najkrajšie na tomto všetkom je, že napriek svojmu netradičnému vzhľadu si stále ASUS ZenBook Pro Duo ponechal svoju filozofiu ZenBooku rovnako spracovaním, ako aj vybavením.

Obraz

V tejto časti budeme hovoriť o hlavnom monitore, ako aj o kvalite ScreenPadTM Plus. Obraz na hlavnom monitore je veľmi pestrý a neskutočne ostrý. Pozerali sme niekoľko videí a musíme uznať, že je to neskutočná krása. Hoci sú obidva monitory 4K kvality, predsa nie sú z toho istého materiálu. Hlavný monitor je OLED a farebný gamut má až do štandardu DCI-P3. Druhý displej je z IPS panelu. Oba tieto displeje sú 100 % dotykové.

Chladenie

Keďže ASUS ZenBook Pro Duo nie je úplne najľahší a ani najmenší, tak sme mali menšie obavy z úrovne hluku chladenia. Predpokladali sme, že hluk bude predsa len intenzívnejší. Ale napriek našim obavám sme boli nakoniec príjemne prekvapení. Chladenie je skutočne relatívne tiché a to aj vtedy, keď sme tento notebook skúšali zaťažiť. Pri testovaní sme na ňom skúšali hrať rôzne náročné hry, kompilovať rôzne programy alebo renderovať grafiku. Jednoducho táto časť je vyladená do najväčších detailov.

Konektivita

ASUS ZenBook Pro Duo nezaostáva ani v oblasti konektivity. Tento počítač by totiž mal byť stvorený pre kreatívnych užívateľov, grafikov či užívateľov pohybujúcich sa v oblasti výpočtovej techniky. Počítač má v sebe hneď niekoľko vstupov, a to konkrétne: 1xHDMI vstup, 1x Audio jack, 2x USB 3.1 Gen , DC-in (nabíjačka) a novinka na trhu ThunderboltTM 3 USB-CTM. V redakcii nás najviac príjemne prekvapila konektivita s najnovšou novinkou na trhu, akou je vstup Thunderbolt. Thunderbolt má totiž prenosovú rýchlosť 40Gb/s, čo ho robí veľmi efektívnym a naozaj rýchlym vstupom!

Audio

O samotný zvuk sa postarala spoločnosť harman/kardon, ktorá je známa svojím geniálnym priestorovým ozvučením. Sami sme sa presvedčili, že audio použité v ASUS ZenBook Pro Duo je veľmi vysokej kvality.

Umelá inteligencia

ASUS ZenBook Pro Duo má v sebe zabudovanú aj umelú inteligenciu, s ktorou sa budete môcť rozprávať. Nie, nie je to žiadne sci-fi! V tomto počítači je zabudovaný asistent menom Alexa. Pokiaľ ju máte záujem aktivovať, tak si ju povolíte v systéme. Dokážete jej dávať inštrukcie ako napr. pozri novinky, vypni počítač, pozri počasie a dokáže sa aj s vami rozprávať, avšak len základné vety. Keď s ňou komunikujete, na počítači sa rozsvieti lišta.

ScreenPadTM Plus

ASUS ZenBook Pro Duo

Presúvame sa k najväčšej novinke, ktorou je ScreenPadTM Plus s rozlíšením 4K. Ako bolo povedané, tak ScreenPadTM Plus má neuveriteľne bohaté funkcie. Jedna z najzákladnejších funkcií je funkcia plnohodnotnej sekundárnej dotykovej obrazovky, ktorá spolupracuje s hlavným displejom. Umožňuje jednoduchý multitasking. ASUS tento ScreenPadTM Plus navrhol najmä pre používateľov softvéru Corel. Pár videí sme skúsili upravovať v tomto softvéri a musíme povedať, že existencia ScreenPadTM Plus v notebooku je neuveriteľne nápomocná. Tento displej má aj širokú škálu nastavení a aplikácií. Môžete si na tomto displeji robiť náčrty kresieb či zmeniť si ju na klávesnicu. Taktiež si môžete nastaviť takú funkciu, aby ste skalibrovali dva monitory do jedného, čo odporúčame. Môžete si aj vymeniť aplikácie – to, čo ste mali dolu na obrazovke môžete prehodiť s aplikáciou, ktorú máte otvorenú na hlavnej obrazovke. Môžete si tam pozerať rôzne videá, hrať hry či programovať. Skutočne ScreenPadTM Plus môžete používať na množstvo činností, záleží len a len na vás.

ASUS ZenBook Pro Duo

techvia.sk