CREATIVE SOUND BLASTER X3

Spoločnosť CREATIVE vytvára jedny z najlepších zvukových kariet na svete. Tieto zvukové karty sú výborné v každom smere a zo skutočne veľkého výberu si naozaj každý príde na svoje. Spoločnosť nedávno uviedla na trh jednu z najviac očakávaných noviniek, a to konkrétne zvukovú kartu Sound Blaster X3. Tento názov vychádza z pôvodného názvu zvukovej karty Sound Blaster 1.0, ktorá bola uvedená na trh v roku 1989. Jednalo sa vtedy totiž o prvú zvukovú kartu na svete, ktorá bola schopná transformovať počítačový zvuk. Bol to veľký revolučný krok v počítačovom priemysle. Spoločnosť sa vrátila k svojim koreňom a vopred povieme, že sa im to naozaj podarilo. Predstavujeme vám Creative Sound Blaster X3!

Čo nájdete v balení?

Balenie je veľmi prehľadné a nájdete v ňom zvukovú kartu Sound Blaster  X3, ktorá je bezpečne zabalená, aby sa predišlo jej poškodeniu. Okrem nej je k dispozícii USB kábel typu C, ktorý vám dopomôže pri inštalácii tohto zariadenia. Nechýba ani manuál a záručný list, ktorý budete môcť využiť pre prípad reklamácie.

Dizajn Creative Sound Blaster X3 je jednoduchý a má tvar „kocky“ so zaoblenými hranami. Na vrchu tejto „kocky“ sa nachádza regulátor s primárnou funkciou regulácie hlasitosti. Jeho sekundárna funkcia je svojím stlačením spustiť Bluetooth párovanie. Tento regulátor má príjemné modré podsvietenie.

Pod regulátorom majú svoje miesto tri tlačidlá, ktoré umožňujú nastavovať rôzne funkcie. Prvé tlačidlo ukazuje stav mikrofónu, druhé ukazuje aktuálne používaný mód (sú tri módy a každý mód má inú farbu) a napokon tretie tlačidlo slúži na Super X-FI, o ktorom si ešte povieme.

Pod týmito užitočnými tlačidlami sa nachádzajú vstupy pre mikrofón a slúchadlá. Samozrejme, toto zariadenie nie je zamerané len na používateľov so slúchadlami. Ako správna zvuková karta má na druhej strane zabudované vstupy pre reproduktorové sústavy so stereo priestorovým ozvučením typu 5.1 alebo 7.1. Okrem toho je tu aj možnosť napájania na mobilné zariadene, čo v konečnom dôsledku umožňuje púšťať pesničky so skvelým ozvučením a kvalitou.

Pre zvukových veteránov sa vzadu nachádza analógový výstup, čiže AV prijímač. Zaujímavosťou je USB vstup typu C, na ktorý si môžete napojiť počítač alebo hernú konzolu. S veľkosťou 129 mm x 129 mm x 40,6 mm zariadenie Creative Sound Blaster X3 nezaberie veľa miesta a vďaka svojmu tvaru sa zmestí kdekoľvek. Veľkým plusom je aj váha 330 g. Zvuková karta má tmavosivé sfarbenie s prevažne modrým podsvietením.

zvuková karta CREATIVE SOUND BLASTER X3

Kvalita zvuku

Creative Sound Blaster X3 disponuje technológiou Super X-FI. Hoci je to funkcia dnes už prítomná vo väčšine zvukových kariet, Blaster X3 jej hranice posúva a stáva sa prvou externou USB kartou s D/A zosilňovačom a prevodníkom obdareným touto funkciou.  Sama o sebe táto funkcia je úplne geniálna pri ozvučení v hrách s prekrásnym priestorovým zvukom.
Ak máte k dispozícii kvalitné slúchadlá a obľubujete filmy, prostredníctvom tejto karty Creative Sound Blaster X3 váš zážitok z audia bude podobný ozvučeniu v kine. S jediným rozdielom, že s touto kartou „máte kino“ v príjemnom prostredí vášho domova.
Rovnakým zážitkom bude aj zvuk videí z koncertov. S týmto zariadením máte pocit, že na koncerte skutočne ste. Je to vďaka funkcii „Živý koncert.“ Jednoducho povedané, počujete priestorové burácanie davu, priestorové vnímanie samotnej hudby a všetkého, čo je s tým spojené.

Samozrejme, je nutné povedať, že táto zvuková karta vám umožňuje pracovať viac-menej bez slúchadiel a vďaka jej prepracovanosti si Podcasty užijete rovnako, ak nie lepšie, ako keby ste používali slúchadlá.

zvuková karta CREATIVE SOUND BLASTER X3

Inštalácia Super X-FI

Technológia Super X-FI je skvelá a fascinujúca. Preto vám ju odporúčame stiahnuť do vášho zariadenia pre jej nekonečné možnosti. Inštalácia je pomerne jednoduchá a všetko zvládnete v jednoduchých krokoch:

1. krok: Inštalácia aplikácie SXFI App, kde sa následne registrujete.
  2. krok: V tejto aplikácii si vytvoríte profil Super X-FI (je vhodné si v možnostiach nastaviť Face ID kvôli lepšiemu zabezpečeniu vášho zariadenia).
  3. krok: Nainštalovanie softvéru Sound Blaster Command (na komunikáciu s kartou) do vášho PC.
  4. krok: Potrebujete načítať váš novovytvorený profil Super X-FI na vašu zvukovú kartu tak, že sa prihlásite na svoj registrovaný účet cez softvér Sound Blaster Command cez kartu SXFI.

zvuková karta CREATIVE SOUND BLASTER X3

Ovládanie

Ovládanie vďaka jednoduchej konštrukcii Creative Sound Blaster X3 je jednoduché a v konečnom dôsledku hneď viete, ktoré tlačidlo čo robí. Táto skutočnosť ale neplatí pri jednom tlačidle s označením MODE. Ako bolo už vyššie povedané, tak toto tlačidlo má rôzne farby podsvietenia, ktoré symbolizujú vždy iný mód. K dispozícii sú konkrétne 3 módy a to:

1. Hudobný mód (biele podsvietenie) – Vďaka tomuto módu sa okamžite zosilnia basy pri práve prehrávanej skladbe, vďaka čomu si túto skladbu naozaj vychutnáte.
  2. Film mód (fialové podsvietenie) – Zvuková karta dokáže rozpoznať, kedy postavy vedú dialóg a následne im zvýši hlasitosť, pričom stlmí okolité zvuky.
  3. Krokovo-zosilňovací mód (modrý indikátor) – Tento mód zosilňuje kroky pri hraní hier a vďaka tomu dokážete určiť presnú polohu nepriateľa.

Určite nám dáte za pravdu, že ovládanie Creative Sound Blaster X3 nie je náročné a veľmi rýchlo toto zariadenie dostanete „pod kontrolu.“

Gaming

Ako už býva zvykom, tak zvukové karty sa dostávajú v hernom svete do popredia najmä kvôli geniálnemu ozvučeniu. Ak chcete byť najlepší vo vašej obľúbenej hre, tak sa určite potrebujete orientovať nielen pomocou zraku, ale aj pomocou zvuku z okolitého prostredia.  S touto zvukovou kartou Creative Sound Blaster X3 sa vám dostane neskutočne reálneho ozvučenia. Kartu si najviac užijete zrejme pri hrách ako CS:GO či Overwatch, kde sa musíte spoľahnúť na všetky vaše zmysly. Vďaka už spomínanej technológii Super X-FI, ktorou disponuje táto zvuková karta, si môžete vychutnať neuveriteľné audio ozvučenie, ktoré podstatne zlepšuje herný zážitok. Takže pokiaľ ste hráči a milujete reálnosť so všetkým, čo ku tomu patrí, tak Creative Sound Blaster X3 je pre vás tá pravá zvukovka!

zvuková karta CREATIVE SOUND BLASTER X3

Záver

Zvuková karta Creative Sound Blaster X3 je jedna z mála zvukových kariet, ktoré nás v redakcii skutočne nadchli. Obsahuje veľké množstvo technológií, ktoré prinesú skutočný zážitok pri počúvaní, pozeraní či hraní. Rovnako aj cena v porovnaní s tým, čo všetko Creative Sound Blaster X3 dokáže, je skutočne skvelá. Zariadenie nemá takmer žiadne mínusy a môžeme povedať, že spoločnosť CREATIVE opäť zabodovala a ponúkla skvelý kúsok. Za nás v redakcii techvia.sk vám Creative Sound Blaster X3 odporúčame.

ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!