recenzia slúchadiel CREATIVE sound blasterX H7

Počuť každý pohyb súpera počas hrania je veľmi dôležitým predpokladom na víťazstvo. Keďže herné reproduktory zaberajú veľa miesta, častokrát nás ich kúpa vyjde poriadne draho a o ľahkom prenášaní z miesta na miesto sa nemusíme ani baviť, to najlepšie čo môžete spraviť je investovať do kvalitných herných slúchadiel. V dnešnej recenzii sa pozrieme na slúchadlá od spoločnosti Creative, konkrétne na model Sound BlasterX H7 TOURNAMENT EDITION.

Dizajn slúchadiel Sound Blaster H7

Slúchadlá Sound Blaster sú nielen funkčné, ale aj elegantné a veľmi pohodlné. Dizajnéri zvolili kombináciu  čiernej a červenej farby doplnenú o červené pulzujúce logo X, ktoré sa na bočnej strane rozsvieti po pripojení cez režim USB. Bočné strany slúchadiel tak pôsobia moderne a o tom, že sú určené pre hráčov svedčí aj ich veľkosť. Vrchná časť je vyrobená z ocele a zabezpečuje minimálne ohýbanie a maximálnu stabilitu počas hrania. Slúchadlá tak nepadajú a vďaka mäkkým častiam je ich nosenie úplne bezbolestné. Kábel sa niekomu môže zdať nespratný, prípadne zbytočne hrubý, avšak vďaka jeho hrúbke je šanca na jeho poškodenie oveľa nižšia, čo je pri dlhodobom používaní aj pri častom manipulovaní so slúchadlami veľká výhoda.

Celkom zaujímavo je riešená konektivita slúchadiel. Prvý kábel je na oboch koncoch zakončený 3,5 mm Jack konektorom a slúži na zapojenie slúchadiel a prehrávanie zvuku. Druhý kábel má na jednej strane microUSB, ktoré sa ku slúchadlám pripája cez konektor, zatiaľ čo druhá strana je zakončená klasickým USB. Tento druhý kábel slúži na inštaláciu softvéru do PC, prípadne notebooku. Pomocou šikovnej aplikácie BlasterX Acoustic Engine Pro si vytvoríte vlastnú konfiguráciu zvukových nastavení pre akúkoľvek hernú novinku. Konektor, ktorý môžete vidieť na obrázku vyššie slúži nielen na pripojenie dvoch spomínaných káblov, ale aj na zapnutie či vypnutie mikrofónu, ovládanie hlasitosti a taktiež na prijatie alebo zrušenie hovoru. Všetko, čo budete potrebovať máte tak na dosah ruky.

Odpojiteľný mikrofón

Port na mikrofón je takmer neviditeľný, no v prípade potreby ho dokážete veľmi rýchlo a ľahko nájsť. Do slúchadiel sa zapája pomocou 3,5 mm Jacku a drží skvelo. Nemusíte sa obávať, že by ste ho počas hrania alebo premiestňovania slúchadiel stratili. Jeho následné odnímanie nám však dalo celkom zabrať. Koniec mikrofónu nie je zakončený penou, ako je tomu u väčšiny herných slúchadiel, čo má svoje veľké plus. Penu tak nemusíte zbytočne hľadať, pretože jej vypadávanie je hlavne pri dlhšom používaní slúchadiel bežným javom. Mikrofón je kvalitne odhlučnený a počas nášho testovania maximálne spoľahlivo potlačil okolitý šum. Kvalitu mikrofónu by sme ohodnotili ako veľmi dobrú, spoľahlivo reprodukoval každú našu vetu či pokyn a prvých pár kôl nás nevedeli rozoznať ani naši vlastní spoluhráči. Tí boli zvyknutí na úplne iný hlas a čistota hlasu a zreteľnosť zaskočila aj ich.

Pocity profesionálneho hráča a záverečný verdikt recenzie redakcie techvia.sk

Slúchadlá sedia na ušiach veľmi dobre, hoci by som uvítal väčší rozsah pri nastavovaní veľkosti oproti rozsahu, ktorý slúchadlá momentálne ponúkajú. Napriek tomu sú veľmi pohodlné a čo je hlavné – netlačia. Aj po niekoľkohodinovom hraní mi slúchadlá Sound BlasterX H7 TOURNAMENT EDITION prišli rovnako pohodlné ako na začiatku. Časti, ktoré sa dotýkajú uší, prípadne hlavy sú veľmi jemné a mäkké. Nie je to však iba o vzhľade – slúchadlá reprodukujú zvuky a hudbu na veľmi vysokej úrovni. Slúchadlá dôveryhodne reprodukovali zvuky bez skreslenia a to aj na veľkú vzdialenosť v hre.

Poďme teda k cene recenzovaných slúchadiel Sound BlasterX H7 TOURNAMENT EDITION. Ich cena začína na úrovni 111 € vrátane DPH.  Možno si teraz kladiete otázku, či to nie je veľa, no hráči veľmi dobre vedia, že kvalitné herné vybavenie aj niečo stojí. Pokiaľ teda hľadáte spoľahlivosť a slúchadlá, ktoré vám pomôžu vyhrať akýkoľvek turnaj, recenzované slúchadlá sú pre vás tie pravé.

Matej Bičan