Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW je prvým automobilom francúzskej automobilky, ktorý nám prišiel do redakcie. Ako obstála táto combi predokolka s opačnými budíkmi a minimalistickým interiérovým dizajnom v našom redakčnom teste? Posúďte sami.

Peugeot 308 SW

Exteriér automobilu Peugeot 308 SW

Nový Peugeot 308 SW vychádza z klasickej krátkej 308, aj keď jej predná maska, svetlá a mriežka chladiča sú veľmi podobné SUV modelu 3008. Ak ste sa niekedy zamýšľali nad označením SW, nehľadajte za touto skratkou nič zložité. Station Wagon alebo skrátene „SW“ je označenie pre combi automobily Peugeot už niekoľko rokov. Na rozdiel od 7-miestneho automobilu 307 SW, ktoré uzrelo svetlo sveta pred sedemnástimi rokmi, testovaná novinka môže byť obsadená „len“ 5-člennou posádkou. Navonok pôsobí automobil moderne, jednoducho, no zároveň elegantne. Krivky automobilu sú príjemné a schvaľujeme aj chrómové lišty okolo bočných okien, ktoré ladia s prednou maskou. Svetlá automobilu Peugeot 308 SW sa môžu pýšiť Full LED technológiou, ktorá je súčasťou výbavy Allure a GT. Výbava GT ponúka okrem zaujímavých technológií a prepracovaného interiéru aj výrazné exteriérové prvky, vďaka ktorým majú modely GT osobitné miesto v portfóliu automobilky.

Peugeot 308 SW

Interiér automobilu Peugeot 308 SW

Interiér automobilu Peugeot 308 SW je naozaj veľmi jednoduchý a minimalistický. Najviac nám chýbali drobné úložné priestory pre smartfón či iné príslušenstvo a hardvérové prvky na ovládanie klimatizácie, LCD panelu a jeho funkcií. Pokiaľ máte smartfón s uhlopriečkou viac ako 5,5 palca je veľmi pravdepodobné, že do malej priehradky za radiacou pákou sa vám nezmestí ani na šírku a ani na dĺžku. Priehradka je totižto vybavená 12V zástrčkou, USB konektorom a taktiež ovládaním vyhrievania sedačiek, ktoré sme rozhodne využili a veru fungovalo parádne. Druhým dôvodom prečo neodporúčame odkladať mobilné zariadenie práve do tejto priehradky je fakt, že pokiaľ ho tam položíte na dĺžku, môže sa vám stať, že rýchlostnou pákou smerom dopredu vôbec nepohnete.

Peugeot 308 SW

Nastaviteľná lakťová opierka bola umiestnená celkom dobre, avšak výhradu máme voči odkladaciemu priestoru medzi ňou a elektronickou ručnou brzdou, ktorou sú vybavené všetky motorovo výkonnejšie modely 308 SW. Úložný priestor má totižto netradičné tvary a po preklopení plastovej časti môže slúžiť aj ako priestor na menší nápoj. Vtedy však stráca takmer všetok svoj objem a okrem nápoja tam neuložíte už pravdepodobne nič.

Peugeot 308 SW

Jediné hardvérové ovládacie prvky boli na multifunkčnom volante a pár tlačidiel sme našli aj na stredovom paneli pod CD prehrávačom. Stredový panel zostal nevyužitý a sme radi, že je možné aspoň vyhrievanie čelného a zadného okna ovládať manuálne čiže tlačidlami. Ťukanie do displeja odpútava vodičovu pozornosť a aj napriek tomu, že je menu prehľadne usporiadané veríme, že ovládanie dôležitých prvkov bude pri budúcich modeloch riešené úplne inak. Na mieste tachometra sa opäť nachádza otáčkomer, avšak na tento detail sme si zvykli celkom rýchlo. Sedačky boli pohodlné a interiér automobilu ponúka pre celú posádku dostatok miesta.

Vďaka menšiemu volantu, ktorý je od budíkov v dostatočnej vzdialenosti, na ne vidíte bez problémov a sú priamo v zornom poli vodiča. Zobrazovacie funkcie displeja medzi budíkmi sú dobré a ich prepínanie vám umožnia spomínané tlačidlá na volante. Plastové materiály použité pri tvorbe interiéru hodnotíme dobre a interiér na nás pôsobil hodnotnejším dojmom aj vďaka koženému športovému volantu a maličkostiam ako je podsvietený priestor na nohy či výklopnej zadnej opierke na ruky. Tá ukrýva aj otvor na lyže, ktorý využijete najmä v týchto zimných mesiacoch. Ak by vám na batožinu nestačil veľkorysý 660-litrový kufor,  určite oceníte hliníkové strešné nosiče.

Výkon a jazdné vlastnosti automobilu Peugeot 308 SW

Testovaný model Peugeot 308 SW k nám prišiel s trojvalcovým benzínovým motorom PureTech o objeme 1.2 litra a s výkonom 96 kW (130k). S jazdnými vlastnosťami sme boli spokojní – tlmiče aj podvozok kopírovali nerovnosti veľmi dobre a aj napriek 17-palcovým diskom sme kvalitu slovenských ciest príliš neriešili. S autom sme strávili zaujímavých 1 000 kilometrov a musíme skonštatovať, že sila 1.2 TSI motora bola plne uspokojujúca. Priemerná spotreba sa na konci testovania ustálila na rovných ôsmich litroch. Dve osoby a niekoľko kusov batožiny nebola pre 308 SW žiadna záťaž, akoby si však 96 kW poradilo s plne naloženým automobilom?

Peugeot 308 SW

Na základe týchto pochybností sme sa v redakcii zhodli, že by sme pre náš typ jazdy zvolili skôr úspornejší dieselový agregát, prípadne zaujímavú GT verziu. Testovaný motor bol živý, kultivovaný a pri vyšších otáčkach môžete počuť charakteristický zvuk pradúceho trojvalca. Pri vyšších rýchlostiach nemáte s hlukom žiadny problém. Interiér je od okolitého sveta dostatočne odhlučnený.

Bezpečnosť a asistenčné prvky   

Náš konkrétny model mal výbavu Allure, vďaka čomu sme sa mohli spoľahnúť na bezkľúčové odomykanie, alarm či sklápanie zrkadiel po uzamknutí vozidla. Predný 9,7 palcový panel disponuje technológiou Bluetooth, pomocou ktorej môžete prijímať hovory aj počas jazdy relatívne bezpečne. Vyskúšali sme si aj funkcie balíčka Bezpečnosť, ktorý zahŕňa rozpoznávanie značiek, asistenciu pri prepínaní svetlometov a veľa iného. Bezpečnostný systém nás upozornil aj pri neúmyselnom vybočení z jazdného pruhu a samozrejme aj pri väčšej únave vodiča. Za bezpečnosť by sme dali automobilu pokojne plný počet bodov, avšak absencia hardvérových tlačidiel nás odradila. K bezpečnosti prispieva aj niekoľko SRS airbagov a dažďový senzor, ktorý si môžete aktivovať na páčke pre stieranie okien.

Peugeot 308 SW

Záverečné hodnotenie automobilu Peugeot 308 SW

Po dizajnovej stránke sa jedná o jednoduchý automobil, ktorý ide s dobou vďaka ponuke svojich funkcií. Počas testovania nás automobil nesklamal, naopak prekvapil a to najmä pri jazde za nepriaznivých podmienok, hustého sneženia či jazde mimo ciest prvej triedy. Veľkým plusom je dostatok miesta nielen pre pasažierov, ale aj pre množstvo batožiny. Asistenčné a bezpečnostné prvky vrátane funkcie zabraňujúcej preklzávaniu kolies fungovali vynikajúco. Akčná cena recenzovaného modelu s výbavou ALLURE je 19 190 € vrátane DPH. Automobil Peugeot 308 SW aj napriek malým nedokonalostiam schvaľujeme a je jasné, že si nájde fanúšikov medzi firmami a svoje miesto v nejednom rodinnom vozovom parku.

Techvia.sk

ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here