projektor EPSON EB-U04 recenzia
Do redakcie nám prišiel elegantný Full HD projektor Epson EB-U04 od spoločnosti EPSON. Tento pozoruhodne ľahký projektor je určený nielen do kancelárie, ale aj do domácnosti.
Dizajn a funkcie projektoru EPSON

Testovaný projektor dostal do svojho vienka nie jeden, ale hneď dva chladiče, pričom jeden z nich slúži iba na chladenie lampy. Konektivitou dokáže vyhovieť každému užívateľovi, či pri používaní na pracovisku, vo firme pri premietaní prezentácií alebo doma pri pozeraní filmov. Zážitok pri pozeraní filmov vám však odporúčame vychutnať si s externými reproduktormi, keďže vstavaný reproduktor nie je prispôsobený a prioritne určený na náročnejšie zvukové efekty. Okrem reproduktoru sa na jeho zadnej strane nachádza dostatočné množstvo vstupov: 2 HDMI vstupy, 1 vstup VGA, vstupy na video a audio, USB-A vstup slúžiaci na bezdrôtové pripojenie a USB-B vstup. Zároveň sa na ľavom boku projektora nachádza aj zámok, ktorý rovnako ako pri notebookoch, slúži na ochranu proti ukradnutiu.

Výhodou je taktiež možnosť využitia druhého vstupu HDMI a pripojiť si tak napríklad obrazovku druhého notebooku. Epson EB-U04 ponúka teda aj možnosť premietania dvoch obrazoviek zároveň, tzv. “Split Screen”, ktorý nájde svoje využitie najmä na pracovisku.

Hoci môžeme recenzovaný projektor zaradiť medzi “PC-friendly” (jeho rozlíšenie je 1920×1200 a pomer strán je 16:10, čo sa skôr využije v pracovnej oblasti pri prezentáciách), projektor nesie v sebe zároveň aj možnosť nastavenia obrazu na rozlíšenie 1920×1080, teda v pomere strán 16:9. Táto možnosť je využívaná najmä pri prehrávaní videí a teda aj pri domácom využití.

Rad “EB” je celkovo špecializovaný na projektory s veľmi jasnou projekciou, no zároveň však aj s dlhou životnosťou lampy. Testovaný projektor Epson EB-U04 nie je žiadnou výnimkou. Dlhá životnosť jeho lampy umožňuje používateľovi užívať projektor každodenne až 15 rokov. EB-U04 taktiež ponúka aj možnosť zapnutia funkcie Eco mode, ktorá zníži jas aj výkon projektora a tak predĺži jeho životnosť.

Ovládač – Pohodlnosť nadovšetko

Veľmi ľahký ovládač na baterky slúži najmä na zjednodušenie ovládania na diaľku. Nájdete tu všetky potrebné tlačidlá ako napríklad tlačidlo na menu, tlačidlo späť, rovnako ako aj tlačidlo na vypnutie a zapnutie projektora a mnohé iné.

Ovládacie prvky projektora Epson EB-U04

Rovnako ako u väčšiny modelov je aj testovaný Epson EB-U04 vybavený zasúvacím ochranným krytom, ktorý sa využíva nielen ako ochrana lampy pri presune a manipulácii, ale aj ako ochrana voči prachu a nečistotám pri nepoužívaní. Zaujímavá je taktiež aj jeho posledná funkcia. Pri zatiahnutí krytu totiž projektor prestáva premietať obraz a tým šetrí lampu. Avšak lampa neprestane svietiť úplne. Aby bol projektor schopný rýchlo opätovne načítať obraz, lampa, aj keď je zakrytá, neustále svieti jemným svetlom. Táto funkcia si nájde svoje využitie napríklad počas páuz medzi prezentáciami. Vďaka tejto šikovnej funkcii majiteľ projektora zároveň šetrí nielen projektor, ale znižuje aj spotrebu elektrickej energie.

Za ochranným krytom sa nachádzajú dva krúžky slúžiace na zväčšovanie/zmenšovanie obrazu a jeho následné zaostrenie. Za nimi je na recenzovanom projektore pohyblivá páčka, ktorá slúži na zakrivenie obrazu pri premietaní na šikmú stenu. Pod logom “EPSON”, umiestneným v strede recenzovaného projektora majú svoje miesto tlačidlá na jeho ovládanie. Ide gombíky na zalomenie obrazu nahor a nadol alebo na pridávanie a stíšenie zvuku, tlačidlá na vstup do menu, tlačidlo potvrdiť, krok späť či tlačidlo domov. Vedľa nich sa nachádza tlačidlo na vypnutie/ zapnutie projektora, pod ktorým sú umiestnené indikátory teploty projektora a lampy.

Obsah balenia

Do redakcie nám prišiel projektor, pevná taška na prepravu, ovládač a napájací kábel. Avšak k už spomenutým veciam si môžete dokúpiť aj iné príslušenstvo, akým je napríklad bezdrôtový LAN adaptér, náhradný filter, plátno na premietanie a ďalšie.

Záverečné hodnotenie recenzovaného projektora EPSON EB-U04

Testovaný Epson EB-U04 by sa dal zaradiť jednoducho do kategórie projektorov, ktoré vydržia dlho, pričom však poskytnú živé jasné a detailné premietanie či už videa, filmu alebo aj prezentácie. Aj keď sa v dnešných dňoch projektory používajú najmä v kanceláriách, toto elegantné zariadenie dokáže splniť požiadavky aj pri využití v domácnosti. Jeho cena začína už od 595 € s DPH. Možno by sa niekomu mohla zdať táto cena príliš vysoká, no tento recenzovaný projektor dokáže svojou kvalitou a dlhou životnosťou vynahradiť všetky potrebné náklady, ktoré by sa časom začali hromadiť pri kúpe menej kvalitného modelu.

Kľúčové vlastnosti projektoru
  • Pomer cena/výkon
  • Ostrý obraz vďaka rozlíšeniu WUXGA 1920 x 1200 (viac ako Full HD)