Recenzia_Samsung CHG90 49 QLED Gaming Monitor

Do redakcie nám nedávno prišlo naozaj rozmerné zariadenie. Nevedeli sme o akú novinku sa jedná, vedeli sme však, že sa jedná o novinku od spoločnosti Samsung. Už samotné rozbaľovanie bolo zážitkom, a keď sme zistili, že do redakcie nám prišiel obrovský zahnutý herný QLED  monitor, ostali sme len nemo stáť od úžasu.

Dizajn herného QLED monitoru Samsung

Po zložení samotného monitoru, ktoré nám zabralo niekoľko minút prišla na rad otázka, kam s ním. Po odprataní všetkých zbytočností nám monitor hravo zabral celý jeden stôl. Monitor je naozaj obrovský a druhá vec, čo nás napadla bola otázka, či môže mať herný monitor takýchto rozmerov vôbec využitie. A veru môže. Predstavte si dva obyčajné 27-palcové monitory, ktoré sa bežne využívajú pri hraní najmä online hier. Zaberú približne toľko miesta, čo testovaný QLED monitor, no oba potrebujú pripojenie do elektrickej siete a taktiež HDMI port, prípadne display port, pomocou ktorých sa pripoja k vášmu hernému PC. Herný monitor od spoločnosti Samsung je zahnutý a vďaka 49-palcovej uhlopriečke vás zaručene vtiahne priamo do deja. Samotný displej váži celkom dosť, preto si pri inštalácii pozorne skontrolujte, či ste poriadne dotiahli každú zo štyroch skrutiek.

Ako sa na moderný herný display patrí, model CHG90 disponuje minimálnymi rámikmi a jeho dizajn je naozaj jednoduchý. Už samotné zahnutie mu dodáva futuristický nádych a podsvietenie zadnej strany tento dojem len umocňuje. Displej si môžete otočiť či nakloniť a taktiež si viete prispôsobiť výšku, do ktorej bude monitor siahať.

Arena Lighting  – Podsvietenie nielen ako dizajnový prvok

Recenzia_Samsung CHG90 49 QLED Gaming Monito

Z miesta, kde sa spája samotný displej s pevným, no kompaktným držiakom vychádza počas používania chladné modro-biele svetlo. Túto funkciu ocenia hráči najmä pri hraní v noci či v miestnosti s minimálnym osvetlením.

Obrazovka a jej funkcie

Testovaný herný displej je ako stvorený pre pokročilý multitasking, ktorý je v našej redakcii denno-denným chlebíkom. Vďaka pomeru strán 32:9, obnovovacej frekvencii 144 Hz a odozve 1 milisekunda, sme tento monitor používali nielen na hry, ale dokázali sme ho pohodlne používať aj na bežnú kancelársku robotu, editáciu videí či na úpravu fotografií.  Rozlíšenie je jediná záporná vlastnosť recenzovaného monitoru. Rozlíšenie je 3840×1080  a pri veľkosti displeja nám toto číslo akosi nepostačovalo. Predstavte si dva Full HD 16:9 monitory spojené do jedného celku – samozrejme bez stredného rámika. Taký je nový model CHG90. Toto rozlíšenie však nie je také tragické, najmä keď si predstavíme niekoľko ďalších funkcií tohto herného monitoru.

AMD RadeonFree Sync 2

Aj keď preferujeme grafické karty spoločnosti NVIDIA, pri testovanom sme ocenili aj podporu technológie Radeon FreeSync 2 od spoločnosti AMD, ktorá poskytne hráčom lepší zážitok z hrania vďaka lepšej svetlosti a živším farbám, ktoré ponúka RGB spektrum. Pokiaľ je teda vaše herné zariadenie vybavené grafikou od spoločnosti AMD, obnovovacia frekvencia obrazovky sa prispôsobí obnovovacej frekvencii danej hry.

Odhalí aj najtajnejšie zákutia hry

Vďaka HDR podpore monitor dokáže zobraziť oveľa viac farieb a tmavé zákutia hry spraviť ešte tmavšími a naopak, tie svetlé zosvetliť ešte o niečo viac. Hranie hier na monitore CHG90 tak ponúka skutočne očarujúci vizuálny zážitok. Black Equalizer je funkcia, ktorá je asi najlepšia zo všetkých. Vďaka nej si môžete prispôsobiť akúkoľvek hernú scénu, a tak vďaka svetlejšiemu zobrazeniu odhaliť aj hráčov, schovaných v najtemnejších zákutiach obrazovky. Oproti protivníkom sme tak boli v značnej výhode a častokrát sme boli považovaní za „cheaterov“, teda za niekoho, kto vyhral kolo za pomoci podvodu.

Pár zaujímavých funkcií navyše

Ako už vyplýva z názvu, herný monitor CHG90 je vybavený technológiou QLED, konkrétne novinkou Metal Quantum dot. V skratke to znamená prirodzenejšie farby pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve monitor zobrazuje. Monitor sa vie prispôsobiť rôznym herným titulom a žánrom. Pri akejkoľvek hre tak môžete počítať s dobrou úrovňou gamma levelov, hodnotou kontrastu, ostrosti a farebného rozsahu. Eye-saver je funkcia porovnateľná s funkciou „Modrý filter“, ktorú poznáte z našich recenzií na smartfóny a mobilné zariadenia. Zredukuje modré svetlo na minimum a ochráni tak vaše oči pri hraní po tme.

Softvér Easy Setting Box S/W

Ako zvládnuť prácu na 49-palcovom, ultra-širokom zakrivenom monitore? Odpoveďou je softvér Easy Setting Box. Po jeho spustení si viete obrazovku šikovne prispôsobiť a rozdeliť na niekoľko menších okien presne podľa úkonov a úloh, ktoré práve vykonávate.

Záverečné hodnotenie QLED monitoru Samsung CHG90

Dizajn testovaného monitoru je jednoduchý a moderný. Disponuje minimálnymi dizajnovými prvkami a decentným podsvietením zadnej strany. Čo sa týka funkcionality a zobrazovacích schopností určite by si zaslúžil aj plný počet bodov, nebyť nešťastného rozlíšenia, ktoré sa nám zdalo pre takú veľkú plochu nedostatočné. Cena recenzovaného monitoru sa pohybuje na úrovni 1000 € vrátane DPH.

Martin Morávek & Matej Bičan