Samsung The Frame QE43LS03RAU

Súčasťou modernej domácnosti môže byť aj dobrá hudba, zážitok z filmu či obrazu od slávneho umelca. Toto všetko nám ponúka inteligentná televízia Samsung The Frame QE43LS03RAU od spoločnosti Samsung.

Samsung The Frame QE43LS03RAU

Samsung The Frame QE43LS03RAU je na trhu v ponuke v štyroch rôznych uhlopriečkach: 43“, 49“, 55“ a najväčší 65“. Počas roka 2020 sa môžeme tešiť na ďalšie dva varianty – 32 a 75 palcové obrazovky. Rozlíšenie obrazoviek je 4K UHD, čo je 3840 x 2160 pixelov. Typ podsvietenia je QLED s funkciou lokálneho stmievania Supreme UHD Dimming. Frekvencia  panelu je podľa európskej normy 50 Hz.

Zaujímavá funkcia Samsung The Frame QE43LS03RAU televízora je knižnica umeleckých diel. Prakticky sa vám zobrazuje obraz podľa vášho výberu. Zobrazené obrazy vyzerajú realisticky vďaka automatickej úprave intenzity svetla a farebnosti podľa prostredia. Zadarmo je v ponuke niekoľko obrazov, ale ak si želáte mať prístupnú celú knižnicu, či skôr obchod s umením, tak sa účtuje poplatok 4,99 dolárov za mesiac.

Samsung The Frame QE43LS03RAU

Obrazy v základnej ponuke sú od známych umelcov. Keď je inteligentný televízor vypnutý v režime premietania obrazu, prestáva byť rušivým prvkom v prostredí, ako keby tam televízor ani nebol.

Vzhľad Samsung The Frame QE43LS03RAU televízora je moderný, jednoduchý v štýle obrazu v ráme bez akýchkoľvek rušivých prvkov, a to aj dokonca pri pohľade z boku či zozadu. Navrhnutý je tak, aby bol ľahko inštalovateľný ako na stenu, tak na stojan. Na stenu  je možné ho dať bez medzier. K obrazovke je pribalený káblový systém One Connect, vyvinutý spoločnosťou Samsung. Je to iba jeden priehľadný kábel, ktorý smeruje k samostatnej televíznej skrinke. Napájanie, ako aj signály smerujú práve cez tento One Connect kábel. Samotná skrinka obsahuje napájanie na elektrickú sieť, USB konektory typu 2.0 a samozrejme HDMI 4x.

Samsung The Frame QE43LS03RAU

Obraz televízora je veľmi kvalitný oproti televízorom v rovnakej cenovej kategórii. Je to 4K QLED panel. Kvalitné prevedenie kontrastu a sýtosti farieb je viditeľný už na prvý pohľad. Farby sú upravené vždy najlepšie ako je možné vďaka neustálemu snímaniu okolitého prostredia a podľa toho je upravovaný najmä jas obrazovky. Dôvodom je, aby zobrazované umelecké diela v režime Art vyzerali čo najrealistickejšie. Samozrejme, podľa potreby sa dajú parametre upraviť aj manuálne, a rovnako tak aj spustiť režim Q HDR s vysokým dynamickým rozsahom, ktorý tiež vylepšuje rozdiely medzi najsvetlejšími a najtmavšími miestami na obrazovke, aby obraz bol živší a zábavnejší. Zaujímavý je aj mód splynutia obrazovky s okolitou stenou zvaný Ambient Mode. Index kvality obrazu je PQI 2400, čomu napomáha aj režim zobrazenia rýchleho pohybu MR200.

Zabudované sú aj módy párovania napríklad z mobilného telefónu do televízora a naopak, TV sound do mobilu a zrkadlenie. Na ovládači ako úplne posledné tlačidlo nájdete napríklad Netflix. To znamená, že už od výroby má podporu k tomuto stále viac a viac populárnejšiemu internetovému médiu. Tiež je podpora aj od HBO GO, Voyo a Rakuten TV.

Samsung The Frame QE43LS03RAU

Zvuk je veľmi čistý a aj pri vysokých hodnotách intenzity hlasitosti si stále zachováva čistotu. Tomu nasvedčujú už aj čiastočné zásahy do umelej inteligencie pomocou Quantum Processor aj v oblasti zvuku. Reproduktory  sú Dolby Digital Plus, čo je zárukou kvality. Čo sa týka zvuku, Samsung The Frame QE43LS03RAU má aj jeden optický audio výstup.

Rámy TV The Frame

The Frame TV je nazvaný z dôvodu možnosti dokúpenia rôznych kompatibilných rámov a tým meniť vzhľad televízora. Vybrať si je možné zo štyroch farieb rámu a to hnedej, bielej, béžovej a čiernej. Rámy nie sú súčasťou balenia a je potrebné ich dokúpiť osobitne.

Inteligentný asistent Bixby

Samsung The Frame QE43LS03RAU

Inteligentný asistent Bixby od spoločnosti Samsung tvorí jednoduchú a zábavnú pomôcku pre orientovanie sa v digitálnom rozhraní televízora Samsung The Frame. Vďaka zabudovanému mikrofónu na vrchnej časti ovládača rozoznáva ľudský hlas a odpovedá na otázky používateľa. Je určený ako rýchla pomôcka pri vyhľadávaní požadovaných výrazov, alebo pre zjednodušenie a uľahčenie celkového používania televízora. Pre správnu komunikáciu s inteligentným asistentom je potrebné pri zadávaní inštrukcií či vyslovovaní otázok nemeniť intenzitu hlasu, hovoriť zrozumiteľne a taktiež mať prístup k internetu. Pri prvom používaní asistenta Bixby stačí stlačiť ikonu mikrofónu a zobrazí sa jednoduchý návod. Po podržaní ikonky mikrofónu na ovládacom zariadení môžeme nadviazať rozhovor s naším inteligentným asistentom.

Na spodnej časti obrazovky sa zobrazí naša otázka či požiadavka a taktiež odpoveď, ktorú nám Bixby poskytne. Inteligentný asistent nám jednoducho odpovedá na otázky týkajúce sa samotného televízora či bežných dotazov ohľadne počasia, prístupu k našej galérii či prepínania televíznych staníc. Pre väčšie množstvo funkcií, ako je napríklad aj zmena hlasu Bixby asistenta sa stačí zaregistrovať pod Samsung účtom, ktorý si môžete jednoduchým spôsobom vytvoriť a prístup k nemu máte po stlačení tlačidla mikrofónu.

Televízor Samsung The Frame taktiež využíva služby Google asistenta napríklad pri vyhľadávaní youtube videí. Okrem Samsung asistenta Bixby a Google asistenta sa v súčasnej dobe používa taktiež Amazon asistent Alexa alebo Apple asistent Siri. Nám sa používanie inteligentného asistenta Bixby zdalo pre užívateľa veľmi intuitívne a nápomocné, čo je jednou z výhod televízora Samsung The Frame. Tiež funguje aj na hlasové ovládanie – AJ.

Okrem funkcií Bixby a iných hlasových vyhľadávaní Samsung The Frame QE43LS03RAU má aj bezdrôtovú sieť Wi-Fi, Bluetooth, HbbTV 1.5, čo je kombinácia televízneho a internetového vysielania, teda interaktívny obsah. Súčasťou výbavy televízora je aj webový prehliadač ovládateľný kurzorom pomocou ovládača, na ktorý sa dá zvyknúť už po pár minútach prehliadania. Má praktické funkcie v hornom menu nastavení, ktoré si musí užívateľ preskúmať sám. Taktiež je zabudovaná aplikácia od spoločnosti O2 – O2 TV, ale nie je v základom balení a je potrebné ho dokúpiť osobitne. Podporuje známe iTunes a Airplay a možnosť záznamu vysielania na externom USB úložisku. Ďalšia drobná funkcia je Timeshift, čo je sledovanie s časovým posunom.

Samsung The Frame QE43LS03RAU

TV tunery majú digitálny pozemný, káblový a satelitný DVB-T na MPEG-2 alebo MPEG-4, DVB-T2 HEVC s kodekom H.265, DVB-C a DVB-S, DVB-S2.

Samsung The Frame QE43LS03RAU