Recenzia Samsung QLED TV

Nájsť prvotriedny smart televízor za vcelku normálnu cenu je niekedy naozaj ťažké. My si však myslíme, že recenzovaný model Samsung TV QE55Q7FN splní očakávania aj tých najnáročnejších divákov.

Prvé spustenie, montáž a dizajn televízora Samsung TV QE55Q7FN

Testovaný model Q7FN nie je žiaden drobec. Pri jeho kúpe najskôr dobre porozmýšľajte, či sa vám do vašej obývačky vôbec zmestí. Platí to najmä v prípade, kedy obývacie steny boli stavané na mieru a podľa rozmerov celkom iných televízorov.  V našom prípade sme mali s umiestnením celkom vážny problém. Uhlopriečka obrazovky je 55 palcov, čo je približne 140 cm. Ďalším problémom by mohla byť jeho hmotnosť. Pri váhe 21 kg a celkom slušných rozmeroch treba premýšľať nad tým, ako tento model bezpečne dopravíte až domov. Mnohé kamenné predajne však už dávno do svojich služieb zaradili aj dopravu zadarmo.

Samotná inštalácia je maximálne jednoduchá. Aj napriek tomu, že televízor je prioritne určený na montáž na stenu, jeho používanie spolu s pribaleným stojanom nebol žiaden problém. Prvú časť stojanu pripojíte k televízoru pomocou štyroch skrutiek. Následne televízor spolu s pripevneným držiakom zodvihnete a nasuniete na časť stojanu, ktorá slúži aj ako závažie. Stojan zvládol hmotnosť televízora bez problémov a aj pri väčších záchvevoch sme sa nemuseli obávať nepríjemného pádu.

Recenzia Samsung QLED TV

Jediný kábel, ktorý televízor potrebuje má hrúbku cca 3 mm. Jeden koniec sme zapojili do konektora, ktorý sa nachádza na zadnej strane tesne pod uchytením samotného stojanu. Druhý koniec kábla sme zapojili do zariadenia nazývaného One Connect. One Connect vám umožní jednoducho pripojiť všetky vaše zariadenia bez použitia množstva zamotaných káblov. One Connect disponuje všetkými potrebnými vstupmi a výstupmi a pomocou vyššie spomínaného kábla zabezpečí nielen napájanie, ale aj signál pre audio a video.

Táto čierna skrinka pôsobí elegantne a svojím nenápadným dizajnom, čiernemu prevedeniu či vcelku kompaktnými rozmermi sa hodí do každej obývacej miestnosti. Jej bočná strana obsahuje trojicu portov USB 2.0, zatiaľ čo zadná strana je na konektory o niečo bohatšia. Obsahuje 4 plnohodnotné HDMI vstupy, satelitné a DVB-T2 tunery, optické audio výstupy a taktiež vstup pre LAN kábel. Jedným slovom, One Connect je najjednoduchší spôsob ako do vášho QLED televízora zapojiť akékoľvek iné zariadenie. V našom prípade sme sa doň rozhodli zapojiť Ultra HD Blu-ray prehrávač Samsung. So zapojením a následným používaním oboch zariadení nebol najmenší problém. Za konektivitu dávame spoločnosti Samsung právom plný počet bodov.

Testovaný televízor Q7FN vyniká nielen vynikajúcou konektivitou, ale aj prepracovaným moderným dizajnom, ktorý však nepôsobí ani príliš nápadne, ani rušivo. Vďaka minimálnym rámikom okolo obrazovky má televízor lepšie maximálne rozlíšenie a vďaka svojej hrúbke nezaberie ani príliš veľa miesta.

Recenzia Samsung QLED TV

Televízor Samsung Q7FN disponuje aj režimom Ambient Mode, vďaka ktorému dodáte svojej obývačke modernejší nádych. Okrem predpripravených šablón môžete ako pozadie na obrazovke nastaviť aj akúkoľvek fotografiu nasnímanú vašim mobilným zariadením. Ak máte za televízorom stenu obloženú drevom alebo iným materiálom, televízor s ňou doslova splynie.

SmartThings – Alebo jednoduchšie ovládanie modelu Q7FN

Pre nastavenie vlastného pozadia si budete musieť do vášho smartfónu nainštalovať aplikáciu SmartThings. Po jej stiahnutí sa do pár minút prihlásite vďaka vášmu Samsung účtu a po pridaní vami vlastneného Samsung televízora môžete využívať všetky jej funkcie a uľahčiť si používanie televízora na maximum.

Ovládanie televízora Samsung TV Q7FN

Recenzia Samsung QLED TV

Pribalené diaľkové ovládanie nám padlo do ruky ako uliate. Jeho kovové vyhotovenie pôsobilo chladivo a príjemne. Pozitívne hodnotíme aj rozloženie ovládacích prvkov. Na prvé pripojenie do siete Wi-Fi alebo pre pohodlnejšie zadávanie slov napríklad v predinštalovanej aplikácii YouTube vám však odporúčame použiť radšej vaše mobilné zariadenie, ktoré môžete vďaka rôznym aplikáciám rýchlo premeniť na diaľkové ovládanie. Pribalené diaľkové ovládanie disponuje aj možnosťou hlasového zadávania, ktoré sme radi a často využívali. Hlasové vyhľadávanie v anglickom jazyku pracovalo na jednotku.

Kvalita obrazu, zvuku a celkové hodnotenie – Názor bežného používateľa

Keďže pre mnohých z vás nie sú špecifikácie testovaných zariadení na prvom mieste, rozhodli sme sa ohodnotiť kvalitu obrazu a prehrávaného zvuku z pohľadu bežného používateľa. V tejto časti recenzie si laicky zhrnieme najväčšie prednosti a samozrejme aj prípadné nedostatky testovaného zariadenia.

Testovaný televízor od spoločnosti Samsung sme si nemohli vynachváliť. Prvé nastavenia nebavia pravdepodobne nikoho, no my sme horeli nadšením. Po niekoľkých minútach a pripojení modelu Q7FN do domácej siete Wi-Fi sme do zariadenia One Connect pripojili káblovú televíziu. Pridávanie kanálov nám uľahčila funkcia FastScan. Po približne 15 minútach, ktoré zahŕňali zloženie televízora, ladenie kanálov a pridávanie siete Wi-Fi sme si mohli konečne sadnúť a bližšie sa pozrieť na to, čo tento prémiový 4K HDR QLED televízor dokáže.
Bežné pozorovacie uhly boli naozaj v poriadku, nikto predsa nebude sledovať televíziu pod uhlom viac ako 45 stupňov. Pomer strán sme nastavili na 16:9 a ako režim obrazu sme prepli do režimu film. Výsledok bol pri akomkoľvek rozlíšení úchvatný. Pustili sme si niekoľko filmov, prehrali niekoľko videí rôznej kvality pomocou aplikácie YouTube a nezanevreli sme ani na známu stránku Netflix. Výsledkom boli živé sýte farby, ktoré bola radosť sledovať. Farby boli reálne a väčší rozdiel sme spozorovali až pri rozlíšení 4K (UHD). Vďaka vyššiemu rozlíšeniu bolo spektrum farieb bohaté a základné farby prechádzali všetkými svojimi odtieňmi. Pre lepšie zobrazenie a vyššiu kvalitu sledovaného obsahu sme sa rozhodli nahliadnuť do menu televízora, ktoré vám umožní nastaviť si takmer všetko. Menu je jednoduché, prehľadné a zmeny v nastaveniach obrazu boli zreteľné.

Recenzia Samsung QLED TV

Dokonalý divácky zážitok dotváralo parádne audio, ktoré však nemusí byť príjemným zážitkom pre susedov. Ak chcete mať plnohodnotný filmový zážitok bez toho, aby ste navštívili kino, jednoducho si kúpte QLED televízor od Samsungu. Reprodukcia zvuku bola jedným slovom – úchvatná. Priestorový zvuk bol bohatý na výšky, ktoré však nezneli plechovo a basový prejav televízora Samsung Q7FN by pokojne zahanbil nejeden subwoofer. Prehrávanie pesničiek cez aplikáciu YouTube bolo počas testovania na dennom poriadku. Zvukový prejav modelu Q7FN bol natoľko dobrý, že nás ani nenapadlo zapájať do One Connect boxu domáce kino.

Záverečné hodnotenie Samsung QLED TV QE55Q7FN

Televízor Samsung Q7FN testovala celá naša redakcia a všetci sme sa jednohlasne zhodli, že pre používateľa, ktorý hľadá dobrý pomer medzi kvalitou obrazu, zvuku a ceny zariadenia, bude Samsung Q7FN tou správnou voľbou. Počas testovania sme nenašli jediný dôvod, ktorý by náš názor zmenil a s televízorom od spoločnosti Samsung sme sa lúčili len veľmi ťažko. Cena nového modelu QE55Q7FN sa pohybuje okolo 1 600 € vrátane DPH.

Technické špecifikácie

Výrobca Samsung
Druh televízorov QLED