Creative SXFI AIR C

Pred nedávnom sme otestovali nové slúchadlá SXFI AIR od spoločnosti Creative. Tieto slúchadlá sú nezvyčajné, a to najmä vďaka svojej technológii Super X-Fi. Tentokrát sa pozrieme na lacnejšie, viac na hráčov zamerané SXFI AIR C.

Dizajn slúchadiel Creative

V jednoduchosti je krása, a to platí aj pri týchto slúchadlách. Jednoduchý dizajn im naozaj pristane. Na rozdiel od AIR modelu, ktorý prichádza na trh v čiernom a bielom prevedení, AIR C je možné zakúpiť iba v čiernej farbe. Slúchadlá sú primárne určené na domáce používanie, a preto sa nedajú skladať. Použité materiály sú nielen pevné, ale aj príjemné. Pri hraní hier je komfortnosť kľúčová. Niekoľkohodinové herné sedenia nemôžu byť prerušené kvôli nepríjemnému tlačeniu slúchadiel. V spoločnosti Creative na toto mysleli. Mušle slúchadiel sú vytvorené z priedušnej pamäťovej peny, vďaka ktorej so slúchadlami na hlave vydržíte aj počas teplých letných dní. Tlačiť vás nebude ani horný oblúk, ktorý je potiahnutý príjemnou umelou kožou. Pri testovaní sme so slúchadlami na hlave vydržali aj dlhé hodiny bez potreby dávať ich dolu a nechať uši “oddýchnuť”. O komfort je teda naozaj dobre postarané.

RGB podsvietenie je na hráčskom vybavení už samozrejmosťou. Nebude teda chýbať ani na AIR C slúchadlách. Dva RGB pásy nájdeme na okrajoch mušlí. Pásy sú nastaviteľné a farbu si môžete vybrať zo širokej farebnej palety. Ak fanúšikom RGB podsvietenia nie ste, môžete ho jednoducho vypnúť pomocou aplikácie alebo tlačidla.

Spomínané tlačidlo na vypínanie a zapínanie RGB podsvietenia sa nachádza, podobne ako aj všetky ovládacie prvky, na ľavej mušli slúchadiel. K dispozícii budete mať tlačidlo na vypínanie mikrofónu, koliesko regulujúce hlasitosť a Super X-Fi tlačidlo. Okrem tlačidiel, na ľavej mušli nájdeme aj vyberateľný mikrofón a dva porty. Slúchadlá je možné pripojiť cez microUSB alebo jack. Tento model nemá podporu Bluetooth.

Kvalita zvuku CREATIVE

Čo je Super X-Fi? Je to nová “holografická” technológia s cieľom preniesť zvuk a pocit, ktorý má drahá reproduktorová zostava do vašich slúchadiel. Zvuk je viac priestorový a každý audio článok má svoje vlastné miesto.

Je jedno či máte Super X-Fi zapnuté alebo nie. Kvalita zvuku je výborná. Slúchadlá sme vyskúšali pri hrách, filmoch a samozrejme aj hudbe. Hry so zapnutým Super X-Fi naberajú nové rozmery. Pri akčných hrách má viac “otvorený” zvuk svoje čaro. Nepriateľov počujete z miesta, kde presne sú a pri napínavých prestrelkách počujete ako vám okolo hlavy prelietajú náboje. Nielen akciou nabité hry si so slúchadlami užijete, viac príbehovo založené tituly sa taktiež ukážu v inom svetle. Dialógy slúchadlá zvládajú perfektne či už postavy šepkajú alebo kričia. Podobne je to aj pri filmoch a seriáloch. Super X-Fi vás vhodí priamo do stredu deja. Hudba na tom nie je o nič horšie. Slúchadlá sa so všetkými žánrami popasovali výborne.

Aplikácia

Pre plnohodnotný zážitok si potrebujete stiahnuť aplikáciu od spoločnosti Creative. V aplikácii si potom vytvoríte účet a spravíte tri fotky. Aplikácia si potrebuje zmapovať vaše črty tváre tak, aby vedela prispôsobiť zvuk presne pre vaše uši. Odfotiť si teda budete musieť tvár a uši. Pri fotení vašich uší budete potrebovať od niekoho pomoc, ak však nikoho na okolí práve nemáte, zistili sme, že zrkadlo vie byť veľmi nápomocné. Mapa vašej tváre sa potom uloží a dá sa po prihlásení využívať na hocijakom zariadení so Super X-Fi technológiou. Na stiahnutie je dostupná ešte druhá aplikácia, ktorá vám sprístupní dodatočné možnosti, ako napríklad úprava farby RGB podsvietenia.

Záver redakčného testu

Slúchadlá Creative AIR C majú výborný pomer cena/výkon. Materiály, z ktorých sú slúchadlá vyrobené, vám vďaka svojej komfortnosti umožnia niekoľkohodinové používanie, a to aj počas horúcich letných dní. Slúchadlá vynikajú najmä svojou Super X-Fi technológiou. S touto novinkou filmy, hudba či hry naberajú nové rozmery. Bez Super X-Fi je zvuk taktiež veľmi dobrý. Všetko je vyvážené a nádherne čisté. A hoci sa malé nedokonalosti ako slabšie basy predsa len nájdu, vo svojej kategórii sú to veľmi spoľahlivé  a kvalitné slúchadlá, ktoré vám urobia dobrú službu a budete s nimi rovnako spokojní ako my v redakcii.