sluchadka Creative SXFI AIR

Spoločnosť Creative prišla na trh s niečím úplne novým. Reč je tu o technológii Super X-Fi. Táto novinka dáva audiu nový rozmer. O čom hovoríme? Všetko sa dozviete v našej recenzii.

Balenie slúchadiel Creative SXFI AIR

V balení nájdete slúchadlá, manuáli, USB kábel a kábel s koncovkou jack.

Creative SXFI AIR

Slúchadlá sú navrhnuté v jednoduchom, ale elegantnom dizajne. Nám do redakcie prišli v čiernom prevedení, v ponuke na trhu sú ešte aj v bielom prevedení. K ich peknému dizajnu prispievajú aj RGB pásy na oboch mušliach. Pásy slúžia aj ako indikátory. Môžete si pomocou aplikácie SXFI AIR Control nastaviť farbu ich svietenia.

Slúchadlá sú veľké a ich hmotnosť dosahuje 338 g, čo nie je vôbec málo. Pri takejto hmotnosti hneď vzniká otázka – budú slúchadlá dostatočne komfortné aj počas dlhých ciest, niekoľkohodinovom hraní či pri vychutnávaní si skladieb vašich obľúbených interpretov? Odpoveď vás poteší. Slúchadlá sú vyrobené z kvalitných materiálov, ktoré sa o vaše pohodlie s istotou postarajú. Umelá koža natiahnutá na hornom oblúku zabezpečí, že oblúk sedí na hlave príjemne, a najmä netlačí, čo pri takejto hmotnosti nie je jednoduchá úloha. Výbornú prácu odvádza aj pena obopínajúca ucho. Pamäťová pena, na ktorej je ešte vrstva sieťoviny neudržuje teplo a vaše ucho necháva “dýchať”. Pri dlhom počúvaní za túto priedušnosť budete naozaj vďační. Ak však preferujete koženku, dá sa dokúpiť a jednoducho vymeniť. O komfort je teda postarané. Dlhé cestovanie, hranie až do rána či  filmový maratón. Všetky tieto činnosti nie sú problémom.

Ľavá mušľa je “obsypaná” rôznymi tlačidlami. Na prednej strane si môžete všimnúť tlačidlo na zapnutie/vypnutie. Pod ním sa nachádza malý výstupok. Tento výstupok je mikrofón. Ak sa vám jeho prítomnosť bude zdať neestetická, môžete ho vytiahnuť a dieru zakryť plastovým krytom. Spodná strana vám umožní slúchadlá nabíjať cez USB-C konektor alebo ich pripojiť 3,5 mm jack-om. Ďalšie tlačidlo v poradí nesie názov “source”. Týmto tlačidlom si vyberiete, či chcete audio prehrávať cez bluetooth, USB alebo SD kartu. Prítomnosť slotu na SD kartu nás prekvapila. Nie veľa slúchadiel má možnosť prehrávať audio priamo z pamäťovej karty. Ak si avšak kladiete otázku, načo vám takáto možnosť bude, keďže si aj tak všetku vašu hudbu bez problémov vypočujete z vášho telefónu, vieme vám jednoducho odpovedať. Predstavte si, že sa vám na cestách vybije telefón a vy si tak nemôžete čas skrátiť ani len počúvaním hudby. S týmito slúchadlami presne toto môžete. Vytiahnete SD kartu, vložíte ju do slotu a hudbu počúvate, až pokým sa vám nevybijú aj slúchadlá. Posledné v poradí je tlačidlo Super X-Fi. K jeho funkcii sa dostaneme neskôr.

Posledná dôležitá funkcia, ktorá sa na ľavej mušli nachádza, je dotykové ovládanie. Pomocou rôznych pohybov po dotykovej ploche si môžete prepnúť pesničku, prijať hovor alebo zvýšiť hlasitosť. Používanie tejto funkcie je príjemné a užitočné.

Kvalita zvuku slúchadiel Creative SXFI AIR

Creative SXFI AIR sú prvé slúchadlá s “holografickou” technológiou Super X-Fi. Táto technológia bola vytvorená za účelom dodať poslucháčovi pocit “otvoreného” zvuku, aký má reproduktorová zostava.

Slúchadla majú výborný zvuk či už hráte, pozeráte film alebo si vychutnávate hudbu, a to aj bez Super X-Fi. Pri testovaní sme prebehli niekoľko filmov a slúchadlá obstáli výborne pri akciou nabitom John Wick, hudobne založenom Bohemian Rhapsody, ale aj na dialógoch postavenom Reservoir Dogs. A hoci hlasné naháňačky neboli tak dokonale zvládnuté ako sú pri High-end slúchadlách, kvalita bola i tak veľmi uspokojujúca. Dialógy slúchadlá zvládli na jednotku. Rozhovory medzi postavami majú bohatý zvuk, ktorý vás udrží v napätí. Soundtrack si pri filmoch taktiež vychutnáte v plnej kráse. Zvuk je čistý a má hĺbku, s ktorou si filmový zážitok vychutnáte čo najviac. Avšak so zapnutou Super X-Fi z filmového zážitku získate ešte viac. Pri veľkolepých bojových scénach budete mať pocit, že zvuk vychádza z reproduktorovej zostavy, a nie z náhlavnej súpravy. Zvuk sa krásne rozprestiera, čo vás vhodí priamo do stredu deja.

Uspokoja slúchadlá Creative SXFI AIR aj požiadavky nadšených hráčov? Super X-Fi pri hrách je naozaj bohaté. Zapnime si napríklad akciou napumpovaný DOOM, sprevádzaný nekompromisným soundtrack-om od Micka Gordona, a práve vtedy pocítite silu týchto slúchadiel. “Brutálne kosenie“ démonov si vychutnáte v plnej kráse. So zapnutým Super X-Fi budete mať pocit, akoby ste s Doomguy-om boli spoločne v pekle. Zvuk sa rozloží a vy počujete každý vypálený projektil. To isté platí aj pri hrách ako Battlefield alebo Call of Duty. Behanie po bojovom poli vás pohltí, pretože počujete ako každý jeden náboj sviští popri vašej hlave. Viac príbehové hry na tom nie sú o nič horšie. Silné dialógy a bohaté okolité ozvučenie je perfektné. A hoci sa drahým herným slúchadlám, za ktoré dáte o polovicu viac úplne nevyrovnajú, kvalita zvuku vás veľmi poteší. Všetkých hráčov ešte poteší kompatibilita s väčšinou herných konzol.

Creative SXFI AIR

S hudbou sa slúchadlá pohrali excelentne. Zapnuté Super X-Fi je úplne nový zážitok. Všetky inštrumenty majú svoje miesto a krásne sa dopĺňajú. Super X-Fi umožňuje hudbe sa “otvoriť”. A tým vám umožní prežívať hudobný zážitok ako z reproduktorovej zostavy vo vašich slúchadlách. Či už ste fanúšik tvrdej hudby, hip-hopu, klasickej hudby alebo akéhokoľvek iného žánru, slúchadlá vám umožnia si hudbu vychutnať čo najviac.

Aplikácie pre holografický zvuk

Spoločnosť Creative  vytvorila dve rozdielne aplikácie. Prvá, hlavná aplikácia má za úlohu prispôsobiť slúchadlá presne pre vás. To docieli tým, že si odfotíte svoje uši a tvár. Fotenie vlastného ucha nie je najjednoduchšia úloha. V tomto prípade bude asi najlepšie, keď vám niekto pomôže. Trafiť sa fotoaparátom presne na určené miesto je zložité, pretože ani vaše periférne videnie nie je úplne toho schopné. Môžete si pomôcť aj zrkadlom. Po úspešnom zaregistrovaní vášho profilu sa zvuk prispôsobí presne pre váš sluch. V aplikácii ďalej môžete prehrávať hudbu alebo použiť ekvalizér. Druhá aplikácia vám dodatočne umožní spravovať ešte pár detailov, ako napríklad farbu RGB pásov. Podľa nášho názoru v redakcii by stačila jedna aplikácia s viacerými funkciami.

Výdrž – batéria

Ak máte v pláne cestovať, výdrž batérie je veľmi podstatný faktor pri vyberaní najvhodnejších slúchadiel.  Výrobca sľubuje 10-hodinovú výdrž, čo nie je veľa. Je pravdou, že v tejto cenovej kategórii by sme určite našli slúchadlá s dlhšou výdržou. Slúchadlá  v realite vydržia pri strednej hlasitosti medzi 8-9 hodinami.

Creative SXFI AIR

Záver redakčného testu

Slúchadlá prinášajú ako prvé “holografickú” Super X-Fi technológiu. Priestor na vylepšenie určite ešte je, no celkovo sme so slúchadlami spokojní. Sú pohodlné, čo je pre maximálny pôžitok z počúvania veľmi dôležité. Kvalitné materiály zabezpečia, že sa vám hneď nepolámu. Páčiť sa vám bude aj priedušná pamäťová pena, ktorá nenechá vaše uši “dusiť sa”, ale naopak nechá ich “dýchať”.  Dotykové ovládanie funguje dobre, i keď niekedy nie je úplne jasné, či sa daný pohyb zaregistroval. Najdôležitejší je však samozrejme zvuk. Tu prichádzajú dve možnosti. Priestorový Super X-Fi alebo klasický režim. Obidva znejú výborne. Super X-Fi avšak dodáva zvuku nový rozmer. Hranie, pozeranie filmov či počúvanie hudby naberá nové rozmery. Sme zvedaví, ako sa bude táto technológia v budúcnosti vyvíjať.