el_kolobožka_Antik_telekom

Často sa nestáva, aby nám do redakcie prišla E-kolobežka. Spoločnosť Antik nám však ich e-kolobežku poslala a my sme ju pre vás vyskúšali. Všetky naše dojmy a pocity sme zachytili v tejto recenzii.

Dizajn

Kolobežka má pekný a jednoduchý dizajn. Na trhu je dostupná v niekoľkých farebných prevedeniach. K nám sa dostal modrý model, ako môžete vidieť na fotografiách a videách. Kolobežka má mohutný hliníkový rám. To znamená, že sa vám len tak nerozbije a niečo vydrží. Robustnosť prednej časti je jednou z veľkých výhod, ktorú postupom času oceníte. Riadidlá vám budú pevne držať v rukách a nebudú sa svojvoľne otáčať. Najmä pri dlhších trasách budete radi, že nemusíte silou udržiavať riadidlá v rovine. Pri robustnosti konštrukcie ešte chvíľu ostaneme. Celé telo kolobežky váži približne 13 kilogramov. Nie je vôbec odľahčená, čo zaistí stabilitu. Pri vození máte istotu, že prvý výmoľ vás z kolobežky nevyhodí. Ako sme už spomenuli, konštrukcia sa len tak nerozpadne. Na konci nášho testovania kolobežka nemala žiadnu vadu spôsobenú cestovaním. Bez problémov prešla obyčajné cesty, ako aj dlažby a iné povrchy. Zaujímavá je kombinácia nafukovacieho a pevného kolesa. Kolobežka má pohon na zadné koleso a z toho dôvodu je koleso pevné. Predné je nafukovacie, aby sa lepšie otáčalo riadidlami. Táto kombinácia je určite výborným riešením, pretože spríjemňuje samotnú jazdu. Na dosiahnutie komfortu pri jazdení je dôležité, aby plocha na státie mala správnu veľkosť. Ak je príliš malá, dlhšia jazda sa stane únavnou a zbytočne veľkú ju tiež určite nechceme. V Antik-u našli správny stred. Na kolobežke sa stojí dobre a dlhšie cesty nie sú problémom. Povrch plochy na státie má protišmykovú textúru, ktorá vám zaistí ešte väčšiu istotu. Na konci nášľapnej plochy máte k dispozícii mechanickú brzdu. Druhú, elektrickú brzdu nájdete na ľavej strane riadidiel. Akcelerátor máte umiestnený na opačnej, pravej strane. Brzda ako aj akcelerátor sú páčky, ktoré otáčate smerom od seba. Okrem toho je na riadidlách malý displej. Ten vám ukáže informácie ako stav batérie, rýchlosť, stupeň rýchlosti a iné užitočné údaje. Na okraji tohto displeja sú tlačidlá. Nimi si meníte rýchlostný stupeň. Riadidlá držíte za gumenú časť, z ktorej sa ruky nešmýkajú. Ak budete potrebovať kolobežku niekde odložiť, určite vám bude nápomocný aj malý stojan. Keď sa vám bude zdať, že kolobežka zaberá príliš veľa miesta, dá sa jednoduchým spôsobom zložiť. Na spoji medzi prednou časťou a miestom určeným na státie je malé želiezko, ktoré pri vysunutí odblokuje prednú časť. Vy už potom iba sklopíte riadidlá. Na prednej časti je LED svetlo. Druhé LED svetlo je na konci spodnej časti a rozsvieti sa pri brzdení. Predné LED svetlo je skôr určené na to, aby ostatní videli vás než na osvetlenie cesty. Samotná nočná jazda po zle osvetlených či rozbitých slovenských chodníkoch a cestách nie je najpríjemnejšia. Kvôli slabšiemu svetlu častokrát neviete ako hlboký výmoľ je na ceste pred vami, a tak radšej pribrzdíte, aby ste sa vyhli nechcenému pádu. Pokiaľ je k dispozícii dobré pouličné osvetlenie, nie je to taký problém. V ostatných prípadoch by sme uvítali silnejšie predné svetlo.

Výkon

Kolobežka má elektromotor s 3 stupňami rýchlosti. Prvý stupeň pôjde rýchlosťou do 10 kilometrov za hodinu. Druhý stupeň je o je 5 kilometrov rýchlejší, čo znamená, že najviac pôjdete 15 kilometrov za hodinu. Tretí, najvyšší stupeň pôjde maximálne do 25 kilometrov. Toto sú štandardné údaje, ktoré nájdete v manuáli. Rýchlosť je však možné ovplyvniť hmotnosťou jazdiaceho človeka  a nabitím batérie. V prípade nízkej hmotnosti jazdiaceho človeka  a plne nabitej batérie, e-kolobežka dosiahne rýchlosť 28 až 29 km za hodinu.

kolobežka

Jazda

Ak ste na elektrickej alebo klasickej kolobežke nikdy nestáli, nemáte sa čoho báť. Kolobežka je jednoduchá na ovládanie. Po chvíli jazdenia na prvom rýchlostnom stupni sa nebudete báť dať vyšší a postupne aj ten najvyšší stupeň. Ak sa obávate, že si kolobežku zakúpite a nebudete vedieť na nej jazdiť, uisťujeme vás, že ovládanie kolobežky je prirodzené a jednoduché. My sme sa ovládať kolobežku naučili za pár minút. Na kolobežke sme potom najazdili „poriadny kus cesty“ a po všetkých týchto prejdených kilometroch kolobežku musíme pochváliť. Nielen slovenské cesty prešla bez problémov, ale zvládla aj chorvátske dlažby a promenádové chodníky popri mori. Poďme ale na úplný začiatok. Kolobežku zapnete stlačením stredného tlačidla, ktoré je vedľa displeja. Potom sa vám ozve hlas a vy už kľudne môžete začať vašu jazdu. Kolobežka na prvom stupni rýchlosti pri rozbehu nevládze, a preto jej musíte pomôcť 2-3 odrazmi. Potom sa už sama chytí. Ak ale máte zadaný tretí stupeň, dokáže sa rozbehnúť aj sama. Samozrejme, v tom prípade očakávajte prudký „odpich“, ktorý by vás mohol z kolobežky vyhodiť. Na to si však rýchlo zvyknete a bez väčších problémov sa budete rozbiehať aj na treťom rýchlostnom stupni. Kolobežka má dobrú akceleráciu a vie sa rýchlo rozbehnúť. Nezabúdajte ale, že kolobežka nie je určená pre terén. Kolobežka je určená na asfaltové cesty a chodníky, pričom bez problémov zvládne aj rôzne dlažby. Jediná vec,  na ktorú si treba dávať pozor, je fakt, že kolobežka má ťažisko posunuté trochu nižšie. To znamená, že je potrebná opatrnosť pri rôznych prejazdoch cez výmole, tak aby ste sa vyhli zbytočnému ošúchaniu kolobežky alebo v horšom prípade, pádu. Nižšie položené ťažisko má z dôvodu lepšieho manévrovania.

Batéria

Plne nabitá kolobežka by mala mať dojazd 20 až 25 km. S týmto údajom súhlasíme. Keď sme sa vybrali na cestu problém s batériou nebol. Na pohodlné mestské jazdenie vám výdrž batérie určite stačiť bude. Po dni jazdenia na kolobežke očakávajte tak tri a pol až štyri hodiny nabíjania.

Bluetooth

E- kolobežka disponuje aj Bluetoothom. Ten slúži len na prehrávanie hudby. Určite je plus, že táto funkci.a je v ponuke. Hoci reproduktor nemá problém s hlasitosťou, zvuk nie je veľmi kvalitný Skôr zrejme radšej uprednostníte slúchadlá pred reproduktorom.

Záver

S kolobežkou sa pobavila celá redakcia a aj niekoľkí známi. Celkovo boli všetci tí, ktorí na nej jazdili veľmi spokojní. Po meste sa na kolobežke jazdí nádherne. Kolobežka vás ráno dostane do práce, zanesie z jedného mítingu na druhý alebo vás zoberie na nákup do obchodu. Ako ju využijete je už len na vás. Užitočná určite bude. My sme sa s ňou vozili do práce, na nákupy alebo sme ju zobrali len tak na oddychovú jazdu po meste. Kolobežka prešla niekoľko kilometrov aj v Chorvátsku. Nie je teda problém ju zložiť a zobrať so sebou aj do zahraničia. Môžete s ňou spoznávať nové miesta. Dojazd 20 až 25 kilometrov bol pre nás úplne postačujúci a tri a pol hodinové nabíjanie nám vôbec nevadilo. S investíciou 570 Eur si e-kolobežku užijete a poslúži vám pri zábave i povinnostiach.

Techvia.sk