Obytné auto od výrobcu Rimor je postavené na klasickej dodávke Fiat Ducato. Konkrétny typ vozidla, ktorý vám predstavujeme, je Horus 45 od talianskeho výrobcu. Auto pod kapotou ukrýva klasický 2,3- litrový dieselový motor, ktorý má 96 kilowattov (130 koní) a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Vozidlo je vybavené klimatizáciou, airbagom vodiča a spolujazdca, ABS, tempomatom, rádiom a otočnými sedadlami. Rozmery vozidla sú dĺžka 6 m, šírka 2,05 m a výška 2,66 m.
Súčasťou vozidla je kuchyňa, toaleta s umývadlom a sprchou a samotný priestor pre cestujúcich. Lôžka sú pripravené pre štyroch až šiestich ľudí. Štyria ľudia sa vyspia v zadnej časti vozidla na dvojlôžkach, ktoré sú umiestnené nad sebou. Aby sa vyspali ešte dvaja ďalší ľudia, je potrebné rozložiť sedačky. Tak sa bez problémov v karavane vyspí šesť ľudí. V prípade, že cestujúcich je menej, horné dvojlôžko v zadnej časti sa dá vybrať. V rámci kuchyne je k dispozícii kuchynská linka, šporák, chladnička a kuchynské vybavenie. Šporák je plynový a chladnička je napájaná elektrinou a plynom. Spomínaná toaleta je chemická.
Auto má dva zásobníky na vodu. Prvý sa využíva pri umývaní riadu, sprchovaní alebo ako dispenzor čistej vody. Druhý v sebe uchováva odpadovú vodu. Výrobca uvádza, že voda nie je určená na konzumáciu.
Aby sa vám v karavane cestovalo príjemnejšie, do vozidla bolo pridaných niekoľko užitočných doplnkov. Bočná strana napríklad poslúži markízou, každé okno má sieťku proti hmyzu ako aj clony, ktoré vám zabezpečia potrebné súkromie.
Za účelom dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu do auta boli nainštalované LED svetlá. Všetko osvetlenie si budete vedieť nastaviť na centrálnom vypínači.
Mapy v dnešnej dobe používa naozaj málokto. Niet sa čomu diviť, keď navigácia je na používanie predsa len jednoduchšia. Určite mnohí ocenia, že auto je vybavené navigáciou od firmy Zenec. Nielenže vám táto navigácia ukáže správnu cestu, ale uľahčí vám aj hľadanie kempov. Stačí zadať bod a navigácia vás už dovedie na správne miesto. Určite odporúčame navigáciu pravidelne aktualizovať. Tým sa vyhnete zbytočnému blúdeniu po malých oblúkových cestách. Počas nášho putovania sme si navolili na tejto navigácii trasu Dubrovník- Mostar. Zaujímalo nás, ako si navigácia poradí. Navigácia vybrala cestu s najmenším počtom kilometrov. Cesta, ako si na pár záberoch môžete všimnúť, sa nám v niektorých častiach akoby strácala. Preto sme si neraz povedali, že na Slovensku sú ešte dobré cesty.
Našu cestu karavanom sme začali v Žiline prevzatím úplne nového vozidla. Pokračovali sme klasicky Bratislavou, potom diaľnicou cez Maďarsko až do Chorvátska. Chorvátsko sme prešli cez Dubrovník až k hraniciam s Čiernou Horou. Naša konečná zastávka bolo miesto, ktoré v minulosti slúžilo ako vojenská základňa. Všetko sme zdokumentovali a zábery sú dostupné na našej webovej stránke www.techvia.sk. Za približne 5 dní sme s karavanom najazdili okolo 3 300 km. Cestou sme sa zastavili v historickom meste Mostar, do ktorého viedla miestami veľmi úzka cesta.
Výhodou tohto menšieho karavanu sú rozmery. Na auto sa tak nevzťahujú žiadne obmedzenia týkajúce sa vstupu do centra. Parkovali sme medzi ostatnými autami na klasických parkovacích miestach. Ďalším plusom je váha auta 3,5 tony, čo znamená, že vám bude stačiť preukaz skupiny B. Na Slovensku potrebujete klasickú B diaľničnú nálepku. Na maďarských hraniciach zakúpite diaľničnú nálepku podľa technického preukazu. A v Chorvátsku budete potrebovať B2.
Na cestu sme sa vybrali mimo sezóny. To znamená, že s hľadaním voľných kempov sme nemali žiadne problémy. Do kempu sme prišli často až neskoro po ôsmej, nahlásili sa, našli voľné miesto, pripojili nabíjací kábel a potom sme už iba v pokoji strávili noc. S ubytovaním v kempoch sme naozaj nemali žiadny problém, ani v spomínaných nočných hodinách. Pravdou však je, že voľné miesto si viac-menej treba ustrážiť. Pri rozhovoroch v kempoch sme zistili, že aj mimo sezónu má už mnoho karavanistov miesto zarezervované.
Vozidlo sme mali vypožičané od spoločnosti Bofirex s.r.o. s webstránkou www.velkyvoz.sk. Celková komunikácia fungovala vo férovom duchu. Vozidlo sme si vybrali a mohli sme si povedať, čo ešte k vozidlu potrebujeme. Všetko sme potom mali v deň odovzdávania nachystané a pripravené na cestu. Je potrebné si však nechať trochu času a obzrieť si celé auto, vypočuť si inštrukcie a na všetko, čo vás zaujíma sa povypytovať. Všetko vám bude do detailov vysvetlené. Odporúčame si pri preberaní aj všetko vyskúšať, aby ste v stresovej situácii vedeli správne zareagovať. Hoci je vo vozidle všetko prehľadne uložené, všetci však vieme ako to v stresových situáciách býva. Čas na to pri preberaní karavanu určite budete mať.
Keďže sme v minulosti už pár podobných vozidiel vyskúšali, s karavanom Horus 45 sme nemali problém. Je však potrebné mať na zreteli rozmery auta. Máme konkrétne na mysli výšku auta. Pri vjazde do kempov buďte opatrní, aby ste sa nezachytili o konáre, slnečníky, markízy či iné objekty. To isté platí aj pri parkovaní a vjazde do iných miest. Do úvahy treba vziať i bočný vietor, ktorý dokáže rozkývať karavan. Avšak pri dodržiavaní jazdných predpisov umiestnených na pozemnej komunikácii a troche opatrnosti ani nezistíte, že jazdíte v obytnom vozidle. Auto má priemernú spotrebu 10,9 l. Keď zoberieme do úvahy všetko, čo sa v aute prenáša, tak si myslíme, že spotreba je adekvátna.
Výjazd s karavanom je výborné spestrenie letného obdobia. Pre rodiny s deťmi ako aj pre partie kamarátov je to nezabudnuteľný zážitok. Pre mnohých je to niečo nové, niektorí určite povedia, že aj návykové. Sami sme videli, že už začiatkom apríla kempy osídľovalo niekoľko karavanistov. Ak radi spoznávate nových ľudí, bavíte sa a milujete prírodu, trávenie času v kempe sa vám bude páčiť.
Techvia.sk