reproduktor CREATIVE MUVO PLAY

Je už známa vec, že firma Creative robí v poslednej dobe všetko preto, aby čo najlepšie predstavila svetu svoje geniálne produkty. Táto firma je jednou z prvých, ktorú napadla myšlienka bezdrôtového reproduktora. Na takýchto prenosných reproduktoroch je najpodstatnejšia mobilita, efektivita, ochrana a samotná kvalita zvuku. Preto sa dnes pozrieme na jednu z noviniek, ktorú si pre nás firma Creative pripravila. Jedná sa o prenosný reproduktor s názvom MUVO Play. Takže sa nezdržiavajme a poďme si niečo o tomto produkte povedať.

Obsah balenia

V samotnom balení sa nachádza: reproduktor, kábel na nabíjanie, špagát a manuál, v ktorom môžete nájsť postup inštalácie tohto reproduktora, napríklad na PC alebo iné elektronické médiá.

Dizajn MUVO Play je veľmi pekný a môžeme povedať, že perfektne padne do ruky. Má tvar valca, vďaka čomu sa dá bez problémov kdekoľvek skladovať. Je malý a naozaj šikovný. Creative MUVO Play si môžete zakúpiť v troch farebných prevedeniach: v oranžovej, modrej alebo  čiernej farbe. Čo sa týka umiestnenia reproduktorov, MUVO Play má 2 reproduktory na prednej strane a na zadnej strane plus ešte po celom svojom obvode. Toto rozloženie dodáva pri počúvaní hudby krásny priestorový efekt. MUVO Play je chránený proti ponoreniu do vody na úrovni IPx, čiže je vodoodolný, ale len do hĺbky jedného metra.

Parametre – CREATIVE MUVO PLAY

reproduktor CREATIVE MUVO PLAY

Šírka reproduktora MUVO Play je 80 mm, pričom výška je 110 mm. Váha je 360 gramov. Čo sa týka frekvenčného rozsahu zvuku, tak ten je od 70Hz do 20kHz. Výkon zariadenia je 2x 5W a jeho maximálny výkon sa rovná 20W. Samotný odstup signálu (alebo šumu) je približne 75db. MUVO Play má v sebe zabudovanú tú najnovšiu verziu bezdrôtového pripojenia Bluetooth 5.0. Jeho dosah je cca 10 metrov (toto meranie bolo uskutočnené v otvorenom prostredí).

Pri skúšaní tohto „repráčika“ sme si uvedomili, že na to, aký je maličký a ľahký, tak je neskutočne šikovný.

reproduktor CREATIVE MUVO PLAY

Čo prináša Bluetooth 5.0

To najpodstatnejšie, čo by bolo treba spomenúť je asi rýchlosť. Rýchlosť je 2x väčšia, akou sa pýšila predošlá verzia s označením  4.2. Aj verzia Bluetooth 5.0. je úspornejšia ako pre batériu, tak aj pre prostredie. Teoretická rýchlosť je 2 Mb/s a dosah až 240 metrov na voľnom priestranstve. Ale teraz je otázka, ako je možné, že je tento štandard rýchlejší, keď pri BT 3.0 / 4.0 sme uvádzali rýchlosť až 24 Mb/s. Áno, ale tam išlo o využitie Wi-Fi s inicializačným párovaním a vytvorením IP siete cez Bluetooth. Rýchlosť 2 Mb/s je čisto v réžii BT 5.0. Takisto sa hovorí o podpore dosahu až na 500 metrov. Avšak tu ide o úplne iné, než „spotrebiteľské“ BT zariadenia a navyše tieto potrebujú poriadnu dávku energie. Skupina SIG zatiaľ túto vzdialenosť nekomentuje ako garantovateľnú.

Spárovanie reproduktorov CREATIVE

Čo sa týka samotného pripojenia, tak pokiaľ si zakúpite dva reproduktory MUVO Play, tak je ich možné spárovať. V praxi to znamená, že pokiaľ si chcete pustiť nejakú pesničku a máte dva reproduktory MUVO Play, tak si môžete túto pesničku pustiť na oboch reproduktoroch  naraz, čím sa ešte zväčší zážitok z počúvania.

Rozloženie tlačidiel a vstupov

reproduktor CREATIVE MUVO PLAY

Tlačidlá sú rozložené tak, aby nenarúšali príjemný dizajn a lahodili oku. Treba uznať, že sa to spoločnosti Creative naozaj podarilo. Rozloženie je veľmi jednoduché a naozaj praktické. Úplne hore sa nachádza tlačidlo na zapnutie alebo vypnutie reproduktora. Pod ním sú dve tlačidlá, vďaka ktorým môžeme znížiť alebo zvýšiť hlasitosť. Pod nimi sa nachádza tlačidlo “pauza“, ktoré umožňuje pozastaviť pesničku bez nutnosti ju zastaviť na mobile. Úplne na spodnej časti je krytka, ktorá sa dá dať dolu bez väčšej námahy. Tam nájdete USB vstup 3.0 typ C. Tento vstup slúži čisto na nabíjanie reproduktora. Pod týmto vstupom sa nachádza 3,5mm jack, do ktorého si môžete napojiť napríklad PC. V skratke, ovládanie je veľmi jednoduché a nemal by byť žiadny problém používať MUVO Play.

Batéria a jej životnosť

Batéria má veľkosť 2000 mAh a samotný typ batérie je Lithium-iontový. Čo sa týka výdrže, výrobca udáva pri 100 % nabití približne 10 hodín.  My sme pri testovaní dosiahli necelých 9 hodín, avšak veľmi záleží na výške hlasitosti reprodukovanej hudby či slova. Litium-iontová batéria sa v dnešnej dobe používa naozaj v mnohých elektronických spotrebičoch. Aké má výhody a nevýhody?

Výhodou je veľmi vysoká kapacita, ktorá sa dokáže zmestiť aj do naozaj malého zariadenia (príkladom je aj tento reproduktor MUVO Play ). Táto batéria nemá takmer žiadne samo vybíjanie (okrem cca 5%, čo je ale pri takej kapacite takmer zanedbateľné číslo). Samotné menovité napätie je na 3,7 V, čo je celkom vysoké číslo. Batéria má životnosť okolo 500 až 1200 nabíjacích cyklov. Nič však nie je zadarmo a za každou výhodou je aj nevýhoda.

Nevýhodou je, že batéria rýchlo starne a tým sa kapacita zmenšuje. Môžete si povedať, že starnutie batérie je prirodzená vec a pokiaľ nebudem často používať tento reproduktor, tak starnutie o niečo spomalím. Bohužiaľ takto to nefunguje, batéria starne odvtedy,  ako sa dostala z výroby. Taktiež starnutiu dopomáha aj teplota. Čím je väčšia teplota, tak tým batéria rýchlejšie starne. Preto optimálna teplota na používanie je od 0 stupňov do 45 stupňov, pričom na takej vysokej teplote (30+) môže byť len malý časový úsek. Jednou z väčších nevýhod tejto batérie je aj to, že nie je dobré ju nechať trvalo vybitú. Pokiaľ by bola vybitá okolo troch alebo štyroch dní, tak ju už tak ľahko nemusíte nabiť. Môže sa stať jednoducho to, že batéria “skape“ a už jej nič nepomôže.

Kvalita zvuku

Kvalita zvuku je naozaj neskutočná. Ešte nedávno sa hovorilo, že čím väčší reproduktor, tak tým lepší zvuk. Lenže MUVO Play tento mýtus vyvrátil a ponúka neskutočný zvukový zážitok! Vokály sú naozaj ostré a zreteľné, a to aj pri vysokej hlasitosti a veľkom hlasovom rozsahu. Na tomto reproduktore  sme púšťali pesničku „I am Alive“ od speváčky Céline Dion, ktorá je známa svojím výnimočným hlasovým rozsahom.  MUVO Play nemal s touto pesničkou ani ten najmenší problém. Čo sa týka basov tohto reproduktora, tak sme skúšali pesničky od Power Metalovej skupiny Sabaton.  Púšťali sme piesne ako Panzerkampf, Sparta alebo The Eagles Flies Alone od skupiny Arch Enemy. Pri všetkých týchto skladbách bol reproduktor pustený na maximálnu hlasitosť. Kombinácia najvyššej hlasitosti a super priestorového počutia vytvorila neskutočný dramatický efekt a navodila neskutočnú atmosféru. Výborne sa na MUVO Play počúvajú Podcasty ako aj hovory. Hlasy znejú čisto a menej umelo.  Toľko teda ku samotnej kvalite audia.

Záver redakčného testu

reproduktor CREATIVE MUVO PLAY

Creative MUVO Play je neskutočne výborný prenosný reproduktor, do ktorého sa zamiluje každý pôžitkár hudby. MUVO Play poskytuje nadštandard v porovnaní ceny ku kvalite. Je vodeodolný do hĺbky 1 metra, vydrží cca 10 hodín pri nabití batérie na 100 % a dá sa skladovať naozaj kdekoľvek. Ak máte radi malé, prenosné a šikovné vecičky, tak Creative MUVO Play je pre vás to pravé orechové.