televizor Samsung Q90R

Samsung Q90R je tohtoročný najvýkonnejší model televízora od spoločnosti Samsung. Táto novinka sa môže pochváliť hneď niekoľkými prednosťami. Čím je výnimočná a čo vám ponúkne sa dozviete v tejto recenzii.

Dizajn TV Samsung Q90R

Dizajn televízie je na jednotku. Obrazovku drží pevný ťažký kovový stojan. Stojan je v tvare oblúka, takže vám vytvorí miesto na umiestnenie soundbar-u. Rovnako ako pri väčšine drahších Samsung modelov, aj tento má One connect. One connect veľmi dobre rieši problém s káblami a my sme radi, že ho Samsung k tomuto modelu pridal. Do boxu zapojíte všetky potrebné zariadenia, ako napríklad blu-ray, soundbar alebo hernú konzolu. Malú krabicu schováte hocikde a jedným tenkým káblom ju prepojíte s televízorom. Vďaka tomuto dizajnu zadná strana televízora nedisponuje žiadnym portom. To znamená, že televízor je tenký a dá sa pripevniť na stenu špeciálnym držiakom. Držiak bude držať televízor tesne pri stene, čo budí dojem obrazu. Televízor má výbornú stavbu. Nenájdete na ňom žiadne medzery alebo uvoľnené konce. Rám obrazovky je veľmi tenký. V tmavej miestnosti si ho vôbec nevšimnete a vo svetle vám nebude prekážať. Zospodu displeja sa nachádzajú tlačidlá na ovládanie.

Pri inštalácii televízora vám odporúčame zavolať si niekoho, kto vám pomôže s jeho rozbaľovaním a stavaním. Už samotné vyberanie televízora je náročné a jeden človek ho má problém vytiahnuť. Mechanizmus pripevňovania televízora na stojan je jednoduchý, avšak opäť pomoc niekoho ďalšieho je na mieste.

Kvalita obrazu

Samsung Q90R QLED má pôsobivú kvalitu obrazu. Krásne vyznie v osvetlenej miestnosti, pretože výborne odstraňuje odrazy. No nenechá sa zahanbiť ani v tmavej miestnosti. Odtiene čiernej vyzerajú skvele vďaka vysokému pomeru prirodzeného kontrastu a výbornému lokálnemu tlmeniu. Vysoký má farebný gamut, a rovnako aj vysoký jas v HDR. Farby sú bohaté, živé a podobné reálnym. Odtiene sivej trochu zaostávajú v kvalite za čiernymi, avšak obraz vďaka technológii „Ultra Viewing Angle“ zostáva presný pre širšie zorné uhly. Prirodzený pomer kontrastu má Q90R skvelý. Je pravda,  že je o niečo nižší ako pri ostatných televízoroch s VA panelom. To je kvôli spomínanému “Ultra Viewing Angle”. Keď však zoberieme do úvahy všetky televízory so širokým zorným uhlom, Q90R patrí  k tým najlepším, čo sa týka prirodzeného pomeru kontrastu. Lokálne tlmenie je taktiež veľmi dobré. Algoritmus zanecháva veľmi malé unikanie. HDR a aj SDR majú excelentný vrchol jasu. Direct Full Array Elite je technológia podsvietenia od spoločnosti Samsung a mala by zaručiť dokonalú presnosť obrazu. Rozlíšeniu 480p nemáme čo vytknúť. 720p vyzerá taktiež dobre. Obraz je ostrý a bez výrazných problémov pri rozlíšení 1080p. A 4K vyzerá krásne. Ako si Q90R poradilo s rýchlym pohybom? Znova excelentne. Má veľmi rýchlu dobu odozvy, ktorá prinesie krásny obraz s minimálnym rozmazaním.

Konektivita

Televízor podporuje väčšinu bežných portov bez problémov. One connect box disponuje týmito portami:

HDMI – 4
USB – 3
Ethernet (LAN) – áno
Digitálny zvukový výstup (optický) – 1
Vstup RF (pozemný/káblový vstup) – 1
Externé pripojenie (RS-232C) – 1
Slot CI – 1
HDMI ARC – áno
Rýchle prepínanie HDMi – áno
Vstavaný modul na pripojenie k bezdrôtovej sieti LAN – áno
Anynet+ (HDMI-CEC) – áno

TV SAMSUNG Q90R

Audio

Kvalita zvuku televízora Samsung Q90R je dostatočná. Dialógy sú dobre vybalansované a čisté. Avšak pre plnohodnotný zážitok odporúčame vám zakúpiť si dodatočné zariadenie napríklad soundbar Samsung Q70R.

Funkcie

Ako väčšina televízorov od Samsungu, aj Q90R ponúka niekoľko užitočných funkcií. Prostredie sa jednoducho ovláda a má veľmi veľkú kolekciu smart aplikácií. Možno vás zaujme funkcia Ambient. Po zapnutí tejto funkcie vám televízor namiesto vypnutej čiernej obrazovky bude ukazovať čas, vaše fotografie alebo rôzne pozadia. Nechýba ani rodičovská kontrola a bixby (stále nemá slovenskú lokalizáciu). Pri prvom zapnutí vás vysvetlivky prevedú celým procesom, pri ktorom si nastavíte všetky potrebné veci.

Samsung Q90R

Záver

Samsung Q90R je televízor s krásnym obrazom. Široká paleta farieb, ostrý obraz, ultraširoký pozorovací uhol, svetlé HDR a výborné lokálne tlmenie. Televízor je pevný a ťažký, takže očakávajte minimálne trasenie. One connect si zamilujete, pretože vám vyrieši káblový manažment. Hoci audio kvalita nás trochu sklamala, v celkovom hodnotení Samsung Q90R obstál na výbornú.

Odporúčaný článok:

Recenzia – Test: Samsung HW-Q70R – Soundbar s bezdrôtovým subwooferom

Samsung HW-Q70R