Samsung Space monitor

Monitory často zaberajú veľa miesta na pracovnej ploche. Nový monitor od spoločnosti Samsung je navrhnutý tak, aby tento problém pomohol vyriešiť. Samsung SR75 alebo Space prichádza s jedinečným podstavcom zaberajúcim z pracovnej plochy o 40 % menej. Je to však skutočne tak? Na to sa vám pokúsime odpovedať v našej recenzii.

Dizajn Samsung Space – Monitor

Stojan a monitor sú vyrobené najmä z plastu, ktorý je pevný. Dizajn je unikátny, nielen dobre vyzerá, ale aj funguje dobre. Stojan je uchytený na zadnej strane stola. Na upevnenie stojanu je nevyhnutné  stôl od steny o pár centimetrov odsunúť, čo znamená, že medzi stenou a stolom vznikne malá medzera. Na ukotvenie stojanu je potrebné  zovrieť dosku stola, čo pri niektorých stoloch môže byť problém. Preto je dôležité pred kúpou tohto monitora Samsung Space skontrolovať, či inštalácia tohto stojanu na váš stôl bude možná. Samotné postavenie stojanu je jednoduché a nezaberie vám viac ako 5 minút. Rameno sa pohybuje iba zhora nadol, je teda možné monitor pritlačiť úplne k stene alebo ho položiť na stôl. Nedá sa však upravovať výška a nemôžete s monitorom hýbať do strán. Samotný monitor vyzerá dobre. Má tenké rámy a hodí sa do setu viacerých monitorov.

Porty

Výbava portov je poskromná. Nenáročným užívateľom bude jeden HDMI a jeden mini-DisplayPort stačiť, no pre hráčov s konzolami to bude málo. Páči sa nám šikovné schovanie káblov. Dve koncovky HDMI a napájacieho kábla sú spojené do jedného kábla, ktorý je schovaný do drážky na zadnej strane ramena. Káble sa teda nezamotávajú a určite neprekážajú.

porty Samsumg space monitor

Funkcie

Možno vás prekvapí, že monitor nemá žiadne reproduktory a ani jack. Nám to v redakcii vôbec nechýbalo, pretože uprednostňujeme externé reproduktory. Nepovažujeme to za mínus, ale pre niektorých užívateľov to môže znamenať problém.

Na zadnej strane monitora v pravom dolnom rohu nájdete joystick, s ktorým sa navigujete v menu monitora. Je to vec vkusu, či sa vám to páči viac ako klasické ovládanie pomocou tlačidiel alebo menej. Joystick funguje dobre a nemali sme s ním problém. Navigovanie sa v menu je taktiež veľmi jednoduché ako môžete vidieť na obrázkoch nižšie.

Obraz monitoru Samsung Space

Najväčším ťahákom tohto monitora Samsung Space je jeho špeciálny stojan. Avšak rovnako dôležitá je kvalita obrazu. 27-palcový LCD displej s rozlíšením 2560 x 1440 (WQHD) má výborný kontrastný pomer a obnovovacia frekvencia 144 Hz je naozaj skvelá. Svietivosť je štandardná, hoci by mohla byť o trochu vyššia. Problémové sú skôr slabé pozorovacie uhly. Farebná paleta je relatívne pekná, na grafické práce zrejme stačiť nebude. Určite všetkých poteší výborná multitaskingová funkcia PBP, ktorá umožní na jednom monitore mať obraz z dvoch zdrojov. Podobne je užitočné aj PIP alebo obraz v obraze. Mať tieto dve funkcie je naozaj výhodné, hoci v tomto prípade je veľmi citeľná absencia viacerých portov. Monitor nepodporuje HDR.

displej monitoru Samsung Space

Záver redakčného testu

Hlavnou úlohou pri tomto monitore je ušetriť miesto na pracovnej ploche. To sa Samsung-u aj podarilo. Rameno je silné a hýbe sa s ním ľahko. Nedá sa však nastavovať výška a nemôžete s monitorom manipulovať do strán. Taktiež pracovný stôl musí byť vhodný na jeho pripevnenie. Je potrebné zvážiť, či pre vás nebude vhodnejšie zakúpiť monitor,  pri ktorom je možné využiť VESA rameno (Pri Samsung Space nie je možné použiť VESA rameno). Podpora spomínaného PBP a PIP je síce dobrá, no je silno obmedzená nedostatkom portov. Obraz monitora je dobrý. Hoci nebude stačiť grafikom,  na kancelárske práce je výborný. Možno by ho ocenili i fanúšikovia hier, 144 Hz je predsa na gaming to pravé. Avšak nemá podporu G-Sync ani FreeSync. Každý užívateľ si musí zvážiť plusy a mínusy a stanoviť si svoje priority a podľa toho zistí, či Samsung Space je ten správny monitor, ktorý mu dobre poslúži.