recenzia reproduktory Creative T100

Firma Creative nás opäť prekvapila svojou novinkou. A tou novinkou sú úplne nové multifunkčné reproduktory CREATIVE T100. Čo to znamená? Spoločnosť Creative rozumie svojim užívateľom a chce sa im priblížiť čo najviac ako efektívne, tak aj cenovo. Len si predstavte aké by to bolo mať reproduktory, ktoré by fungovali úplne na akomkoľvek zariadení bez problémov spätnej odozvy. V tejto recenzii sa zameriame na hlavné plusy a mínusy týchto vskutku úžasných reproduktorov, pozrieme sa na ne po technickej stránke, ako aj praktickej. Dovoľte nám teda predstaviť reproduktory CREATIVE T100.

Čo nájdete v balení?

V tomto balení nájdete dva reproduktory, ktoré sú veľmi dôkladne zabalené. Ďalej sú tu príslušné káble, ktoré slúžia na zapojenie týchto reproduktorov do vášho zariadenia. Nájdete aj ovládanie, ktorým môžete upravovať výšku basov, zvuku a taktiež je možné týmto ovládačom nastavovať módy ozvučenia. Poslednou zložkou tohto balenia je manuál, ktorý vám pomôže pri inštalácii reproduktorov.

Dizajn reproduktorov je veľmi zaujímavý s nádychom futurizmu vďaka netradičným tvarom stien a hrán. Reproduktory sú matné, až na pár lesklých stien. Na svoju výšku sú tieto reproduktory vcelku ťažké. Váha jedného reproduktora je presne 1 kg. Na hornej strane reproduktora nájdeme tlačidlá, ktoré slúžia na externé nastavenie hlasitosti v prípade neprítomnosti ovládača alebo bez pripojenia na niektoré zo zariadení ako napr. PC, Allinone, Notebook a iné.

Parametre

recenzia reproduktory Creative T100Rozmery jedného reproduktora sú 216 x 90 x 123 mm. Dĺžky káblov sú: 3,5 mm kábel AUX – približne 1,5 m, kábel sieťového adaptéra – približne 1,5 m a v neposlednom rade aj satelit sprava doľava, ktorý má niečo cez 2,0 m. Čo sa týka výkonu, tak výkon je naozaj skvelý! Celkové rozmery sú 2 x 20 W RMS. Ale celkový výkon systému je cca do 40 W RMS a maximálny výkon do 80 W. Frekvenčná odozva je od 50 Hz do 20 kHz, čiže prah počuteľnosti priemerného človeka. Pomer signálu a šumu(SNR) ≥ 72 dB. CREATIVE T100 funguje aj bezdrôtovo pomocou siete Bluetooth 5.0. Jej prevádzková frekvencia je od 2042 do 2480 MHz. Samotná funkčnosť dosahu je do 10 metrov.

Čo prináša Bluetooth 5.0?

To najpodstatnejšie, čo by bolo treba spomenúť je rýchlosť. Rýchlosť je 2x väčšia, akou sa pýšila predošlá verzia s označením  4.2. Verzia Bluetooth 5.0. je tiež úspornejšia ako pre batériu, tak aj pre prostredie. Teoretická rýchlosť je 2 Mb/s a dosah až 240 metrov na voľnom priestranstve. Tento štandard je rýchlejší, aj keď pri BT 3.0 / 4.0 sme uvádzali rýchlosť až 24 Mb/s. Opäť podotýkame, že tam išlo o využitie Wi-Fi s inicializačným párovaním a vytvorením IP siete cez Bluetooth. Rýchlosť 2 Mb/s je čisto v réžii BT 5.0. Takisto sa hovorí o podpore dosahu až na 500 metrov. Avšak tu ide o úplne iné, než „spotrebiteľské“ BT zariadenia a navyše tieto potrebujú poriadnu dávku energie. Skupina SIG zatiaľ túto vzdialenosť nekomentuje ako garantovateľnú.

recenzia reproduktory Creative T100

Konektivita

Zariadenie dokáže pracovať aj bezdrôtovo pomocou Bluetooth, ale pre dostatočnú potrebu sa tu nachádzajú aj rôzne iné vstupy. Nájdeme tu teda: USB FLAC, do ktorého si môžete dávať USB, v ktorom máte nahrané pesničky a chcete ich prehrať. Ďalej je tu prítomný Optical in, vhodný pre konzolu, ako napríklad PS4. Ozvučenie je naozaj kvalitné a je teda pochopiteľné, že sme si ho chceli vyskúšať aj v praxi. Potom sa tu nachádza aj klasický AUX vstup na slúchadlá alebo vstup pre kábel na spojenie pravého a ľavého reproduktora.

Batéria a jej životnosť

Batéria má veľkosť 2000 mAh a samotný typ batérie je Lithium-iontový. Čo sa týka výdrže, výrobca udáva pri 100 % nabití približne 10 hodín.  My sme pri testovaní dosiahli necelých 9 hodín, avšak veľmi záleží na výške hlasitosti reprodukovanej hudby či slova.

recenzia reproduktory Creative T100

Ovládanie reproduktorov

Reproduktory CREATIVE T100 sa ovládajú naozaj jednoducho. Pokiaľ pripojíte reproduktory na vaše zariadenie, tak vám už okamžite začnú pracovať. Na hornej časti reproduktora sa nachádzajú tlačidlá, vďaka ktorým môžete nastavovať hlasitosť reproduktora. Druhou možnosťou je použitie ovládača, ktorý má v sebe komplexné nastavenia ozvučenia. Toto ozvučenie si môžete nastavovať čisto podľa vašej chuti a bez obmedzení. Môžete nastavovať nielen úroveň zvuku, ale aj basy či Treble. K dispozícii sú aj módy ako Cinema, Concert a Gaming.

recenzia reproduktory Creative T100

Kvalita zvuku

Kvalita zvuku je nad naše očakávania. Skúšali sme na týchto reproduktoroch hrať rôzne skladby od rôznych interpretov a pohybovali sme sa najmä v oblasti metalu a rocku. Hrali sme pesničky ako Last Stand od skupiny Sabaton či naozaj skvelú rockovú skladbu Age of Rage. Všetky tieto skladby sme “vypeckovali“ na maximálny výkon a okrem toho, že sa triasli doslova steny, tak s módom Concert to bolo naozaj neskutočné a pripomínalo nám to skôr niečo ako 8D kino.

Jednoducho povedané vzhľadom na to, že reproduktory CREATIVE T100 vyzerajú malé a mierumilovné, po ich zapnutí sa v nich „prebudia všetci démoni“. Môže za to zvukový systém verzie 2.0. Tento systém je najnovšia novinka v oblasti audio techniky a prináša neskutočné priestorové vnímanie a mnoho ďalších inovácií.

A aby sme ulahodili i  fanúšikom iných hudobných žánrov nielen rocku a metalu, vyskúšali sme na reproduktoroch CREATIVE T100 hrať aj pesničku od Celine Dion, ktorá je známa svojou neskutočnou výškou hlasu. Pustili sme si od nej veľmi známu pieseň s názvom My Heart Will Go On, ktorá sa stala sound trackom pre film Titanic. Opäť sa potvrdilo, že priestorový zvuk je naozaj neuveriteľný a to isté platí aj pre samotnú čistotu zvuku. Zvuk takmer vôbec nešumí ani pri maximálnom nastavení. CREATIVE T100 sú naozaj neskutočné reproduktory, ktoré ulahodia všetkým milovníkom akejkoľvek hudby a doprajú im úžasný zážitok.

Záver redakčného testu:

Reproduktory CREATIVE T100 si zaslúžia slová chvály. Hoci svojou váhou a veľkosťou nie sú vhodné do dámskej kabelky, čo sa týka kvality zvuku a výkonu, tak nasadili veľmi vysokú latku. Reproduktory sú multifunkčné a fungujú samostatne na Bluetooth, ako aj na rôznych zariadeniach typu PC, Notebook, Allinone, Playstation, Xbox či iné. Ich cena sa adekvátne odráža na neskutočne skvelej kvalite. CREATIVE T100 by naozaj nemali chýbať na žiadnej narodeninovej oslave, zábave či na párty.