konferencia SAS Roadshow
Takmer 150 účastníkov konferencie softvérovej a poradenskej spoločnosti SAS sa oboznámilo s možnosťami umelej inteligencie, aj s praktickými príkladmi využívania analytiky vo firmách.

Dáta sú dnes jedným z hlavných hnacích motorov inovácií a pre mnohé firmy predstavujú nevyhnutný predpoklad úspechu. Ako objavovať skrytú hodnotu v dátach, čo všetko od analytiky môžu firmy očakávať a aké nové technológie majú k dispozícii na analyzovanie dát – to boli hlavné otázky, na ktoré si odniesli odpovede účastníci konferencie Inovujte s analytikou, ktorú zorganizovala spoločnosť SAS minulý týždeň v bratislavskom hoteli Lindner.

Prezentácie spíkrov z viacerých krajín sa venovali možnostiam využitia dát na zlepšenie zákazníckej skúsenosti a získavaniu biznis prínosov z nových technológií ako sú umelá inteligencia, strojové učenie či rozpoznávanie reči a obrázkov. Významnú časť programu však tvorili aj praktické skúsenosti a ukážky analytiky v reálnom čase, vrátane analýzy neštruktúrovaných dátach.

Napríklad Ireneusz Kurzak z ING Bank sa podelil so skúsenosťami s holistickým marketingom vo viackanálovom prostredí. Analytika v reálnom čase od firmy SAS umožňuje banke v Poľsku komunikovať s klientmi uceleným spôsobom cez viaceré kanály, čo ING Bank využíva nielen pri komerčných ponukách, ale tiež pri poskytovaní poradenstva.

V demo centre si účastníci pozreli ukážky, ako sa napríklad z dát telekomunikačného operátora dajú získať pomocou techník dolovania dát a strojového učenia cenné poznatky na zlepšenie príjmov cez krížový predaj alebo cez takzvaný up-selling. V tejto ukážke SAS komunikoval aj s open source aplikáciami cez jednotnú platformu SAS Viya. Iná demonštrácia ukázala, ako sa dá využiť analytika nad tokom neštruktúrovaných dát v podobe zákazníckej spätnej väzby pre identifikovanie klienta nespokojného s výškou faktúry a jeho oslovenie relevantnou, personalizovanou komunikáciou.

Práve v neštruktúrovaných dátach ako sú text či audio súbory sa ukrýva veľký potenciál na lepšie spoznanie zákazníkov. Hoci v súvislosti s kontaktnými centrami sa čoraz viac hovorí o chatbotoch, najviac spotrebiteľov naďalej uprednostňuje kontaktovať firmy telefonicky.

Zástupcovia spoločností Datapac a Phonexia ukázali, aké prekvapivé zistenia sa ukrývajú v neštruktúrovaných dátach v podobe zákazníckych hovorov na call centrum. Vďaka schopnosti českej technológie Phonexia transformovať audio záznamy do textovej podoby a nástroju SAS Text Miner, ktorý dokáže pracovať aj so slovenskými textami, vedia firmy analyzovať namiesto zlomku percenta všetky hovory z call centra. To im umožňuje získavať detailnejšie informácie o zákazníkoch, napríklad o predmete ich záujmu či o sentimente, ale tiež efektívnejšie zlepšovať kvalitu agentov call centra.