Slovensku plánuje prijať 50 nových ľudí

Bratislava, 18. február 2021 – Úspešný slovenský telekomunikačný startup CloudTalk, ktorý poskytuje vlastné cloudové riešenia pre call centrá, získal od holandského fondu henQ a nemeckého fondu Point Nine Capital investíciu v celkovej výške 6 miliónov eur. Je to ďalšia významná finančná injekcia po úvodnej seedovej investícii vo výške 1,3 milióna eur od Presto Ventures v roku 2019. Startup plánuje investovať do ďalšieho skvalitňovania služieb a chce založiť vlastný inovačný lab zameraný na využitie umelej inteligencie v callcentrových riešeniach. Už dnes zamestnáva v Bratislave a Prahe takmer 60-členný tím a teraz ho plánuje zdvojnásobiť. Na Slovensku chce prijať 50 nových ľudí.

CloudTalk založili Slováci Martin Malych a Viktor Vanek v roku 2018 ako jednoduchú appku na telefonovanie cez webový prehliadač. Krátko potom zaznamenali dopyt po komplexnejších telefónnych riešeniach pre väčšie firmy.

V roku 2019 sa preto rozhodli prijať seed investíciu od českého fondu Presto Ventures, rozšíriť tím a expandovať na zahraničné trhy.

V súčasnosti poskytuje cloudové telefónne riešenia pre moderné malé a stredné firmy v 80 krajinách sveta. Na Slovensku ich služby využíva napríklad Profesia.sk alebo spoločnosť DHL.

cloudtalk

Úspora 2 až 3 minúty z každého hovoru

CloudTalk sa zameriava na riešenia pre call centrá, kde je potrebná vysoká kvalita hovorov, automatizácia biznis procesov a vysoká konfigurovateľnosť systému.

Namiesto spoliehania sa na riešenia tretích strán si vybudovali vlastnú infraštruktúru v cloude. To im umožňuje lepšie kontrolovať kvalitu hovorov aj celej služby.

Výhody technológie v cloude sa naplno prejavili v začiatkoch pandémie Covid-19, keď ich klienti dokázali jednoducho prejsť na prácu z domu, zatiaľ čo firmy s klasickými telefónnymi ústredňami zápasili s oveľa väčšími problémami.

Hlavným cieľom startupu je poskytovať špičkovú kvalitu hovorov a ich automatizáciu. Výhodou je aj jednoduché prepojenie so CRM softvérmi a helpdeskami. Tímy obchodníkov a pracovníkov zákazníckych služieb tak majú neustály prehľad o svojich klientoch. Tieto prepojenia a automatizácia tak dokážu ušetriť 2 až 3 minúty z každého hovoru.

CloudTalk chce narásť až trojnásobne, posilní slovenský tím

Nová investícia od holandského fondu henQ a nemeckého Point Nine Capital umožní na Slovensku rozšírenie tímu o ďalších 50 ľudí a to najmä o vývojárov, produktových manažérov a IT špecialistov.

Tí budú pracovať na ďalšom skvalitňovaní prenášaných hovorov a tiež budú súčasťou nového CloudTalk Innovation Labu zameraného na vývoj a nasadzovanie umelej inteligencie pre call centrá.

Startup chce o talenty zabojovať aj tým, že ako jedna z mála slovenských firiem dáva zamestnancom možnosť vlastniť podiel vo firme vo forme zamestnaneckých akcií cez tzv. employee stock ownership plan (ESOP).

CloudTalk je pritom prvým slovenským startupom, ktorý získal investíciou od týchto dvoch investičných spoločností.

Nemecký fond Point Nine Capital v minulosti investoval aj do úspešného fintechového startupu Revolut či známej online dotazníkovej služby Typeform.

„V startupe sme začali s niekoľkými ľuďmi, ktorých fascinovali nové možnosti telefonovania cez cloud. Dnes máme takmer 60 ľudí jedenástich rôznych národností a obsluhujeme tisíce zákazníkov z vyše 80 krajín. Časom by sme chceli náš tím rozšíriť až trojnásobne a vyvinúť viac integrácií s inými službami,” približuje plány firmy jej spoluzakladateľ Martin Malych. “Plánujeme založiť aj inovačné centrum postavené na umelej inteligencii, ktoré nám pomôže priniesť užitočné vylepšenia do pomerne zastaraného sveta biznisových telekomunikačných služieb,“ dodáva Malych.

Martin Malych a Viktor Vanek

Dlhodobo stagnujúci trh v telefónnymi službami v objeme 50 mld. dolárov má podľa zakladateľov CloudTalku stále čo doháňať v oblasti modernizácie. V súčasnosti má ešte stále 70 % call centier podobu open-office priestorov s množstvom personálu a lokálneho hardvéru. CloudTalk má v ponuke riešenia pre malé a stredné firmy s cloudovým call centrom schopným zvládnuť 10 až 3 000 používateľov.

„Keďže firmy po celom svete presedlali na prácu z domu, flexibilné a ľahko použiteľné call centrá sú dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Sme radi, že môžeme podporiť CloudTalk pri vývoji ich virtuálneho telefonického systému, ktoré zužitkujú tímy predajcov a zákazníckych služieb kdekoľvek na svete. Sme nadšení tímom aj rastom firmy v uplynulých mesiacoch,” vysvetľuje Christoph Janz, Managing Partner fondu Point Nine Capital.

Trhová hodnota CloudTalk od prvej investície narástla osemnásobne a firma si pre rok 2021 nastavila ambiciózne ciele. „Plánovanie ďalšieho roka nám prišlo prekvapujúco jednoduché. Určili sme si kľúčové aktivity, ktoré nám prinesú rast a rozširujeme to, čo nám dobre fungovalo doteraz,“ dopĺňa druhý spoluzakladateľ Viktor Vanek.

ZDIEĽAŤ