Spoločnosť Huawei, popredný poskytovateľ riešení pre informačné a komunikačné technológie na konferencii Mobile World Congress Shanghai 2017 spolu s China Mobile a SAIC Motor úspešne demonštrovali prvú technológiu diaľkového ovládania automobilu založenou na 5G. Vodič bol na vzdialenosť 30 kilometrov schopný udržať kontrolu nad vozidlom. Diaľkové ovládanie má v budúcnosti veľký potenciál využitia, či už v ťažobnom či odpadovom priemysle, alebo v prípade núdzových situácií, ako sú záchranné misie v oblastiach zasiahnutých prírodnou či inou katastrofou.

Spoločnosť Huawei vytvorila bezdrôtové 5G pripojenie, ktoré prepojilo inteligentné vozidlo GM iGS (http://www.saicmotor.com/english/latest_news/mg/43933.shtml) spoločnosti SAIC Motor. Spoločnosť china Mobile poskytla konektivitu. Vďaka vzájomnej úzkej spolupráci sa týmto trom spoločnostiam podarilo úspešne v svetovej premiére v praxi demonštrovať prvý test diaľkového riadenia osobného vozidla prostredníctvo siete 5G.

Vodič zo vzdialenosti 30 kilometrov udržal po celú dobu plnú kontrolu nad riadením vozidla
Pri skúške sa vodič nachádzal vo vzdialenosti viac ako 30 kilometrov od vozidla. Niekoľko videokamier s vysokým rozlíšením, ktoré boli nainštalované vo vozidle, poslali vodičovi real-time HD videá a poskytli mu tak 240-stupňový pohľad na okolie vozidla cez širokopásmovú sieť 5G. (Vrátane periférneho videnia, bez obracania hlavy, priemerná osoba má binokulárne zorné pole okolo 180-190 stupňov). Riadiace signály pre volant, plynový pedál a brzdy boli tiež prenesené cez 5G sieť, ktorá poskytla ultraľahkú latenciu potrebnú na podporu okamžitej reakcie na rôzne podmienky na ceste. Z jeho vzdialenej polohy vodič dokázal udržať plnú kontrolu nad vozidlom po celý čas.

Latencia medzi vozidlom a šoférom nižšia než 10 milisekúnd
Nízka latencia a vysoká šírka pásma 5G sietí sú nevyhnutné pre splnenie požiadaviek na diaľkové ovládanie aplikácií pre HD video streaming, rýchlu odozvu a spoľahlivé pripojenie. V tejto konkrétnej skúške dosahovala ultra vysoká šírka pásma 5G požadovanú rýchlosť pre bezchybné HD video spojenie medzi vozidlom a vodičom po celú dobu. End-to-end latencia pre všetky funkcie riadenia vozidla bola menej ako 10 milisekúnd (latencia pre nové milisekunda). To znamená, že pri jazde vozidla rýchlosťou 30 km / h bola vzdialenosť medzi brzdením a skutočným spomalením, len osem centimetrov.

Využitie diaľkového ovládania v ťažobnom priemysle alebo na miestach katastrof
Diaľkové ovládanie vozidiel má v budúcnosti širokú škálu potenciálnych využití, najmä v obzvlášť tvrdých alebo nebezpečných prostrediach, ako sú ťažobné miesta a miesta na likvidáciu odpadu, alebo keď je práca na diaľku účinnejšia, ako napríklad zhutňovanie veľkých plôch pôdy pomocou diaľkovo ovládaného parného vozíka. Diaľkové riadenie môže byť použité aj na doplnenie autonómnych vozidiel. Napríklad pri diaľkovom riadení môže jedna osoba ovládať celú flotilu vozidiel alebo ručne zasahovať do situácií, ktoré vyžadujú ľudské vstupy, ako napríklad vzdialené riadenie zdrojov zdieľania vozidiel alebo v núdzových situáciách, ako sú záchranné misie v zónach katastrofy.

Vzhľadom na to, že digitálna transformácia zvyšuje tempo celého sveta, pripojené inteligentné automobily sa stanú hlavným zameraním odvetvia informačných a komunikačných technológií. Spoločnosť China Mobile, SAIC Motor a Huawei sa aktívne zapájajú do výskumu, vývoja a testovania pilotných riešení pre 5G aplikácie autonómneho riadenia, ktoré sú základom pre realizáciu dopravnej infraštruktúry novej generácie.
Veľtrh a konferencia MWC Shanghai 2017 prebieha od 28. do 30. júna v Šanghaji v Číne a Huawei na mieste prezentuje svoje produkty a riešenia v priestoroch vlastnej expozície.

Tlačová správa

ZDIEĽAŤ