Stelvio
Už od roku 1923 je znakom športových modelov od spoločnosti Alfa Romeo emblém quadrifoglio alebo v preklade štvorlístok. Stelvio je prvé SUV s pohonom všetkých štyroch kolies vo svojej skupine. Cieľom Stelvia je stať sa najlepším vo svojej triede a excelovať vo výkone a ovládateľnosti.
Dizajn
Exteriér

Stelvio na prvý pohľad pôsobí skôr ako zvýšený hatchback než SUV. Jediná vec, ktorá spája Stelvio so svetom SUV je jeho mierne zväčšená svetlá výška. Blatníky ani nárazníky nie sú lemované plastovými lištami.  Quadrifoglio Verde pridáva otvory v karosérii, žiabre na kapote alebo otvory na maske chladiča, ktorá je v typickom trojuholníkovom tvare. Každý otvor má svoj význam, či už z hľadiska aerodynamiky alebo bol pridaný za účelom lepšieho chladenia. Oproti klasickému Stelviu je Quadrifoglio ľahko rozšírený. Plastové lemy blatníkov ochraňujú zadné pneumatiky s rozmerom 285/40 R20 a vpredu o rozmere 255/45 R20. Očarujúci dizajn kolesám dodávajú veľké brzdové kotúče. Ak vám ich veľkosť nestačí, za príplatok môžete mať karbon-keramické kotúče, ktoré sú ešte o niečo väčšie. Zadná časť auta je o centimeter širšia a má krásne 4-bodové koncovky výfuku s aktívnymi klapkami, vďaka čomu má Stelvio Quadrifoglio nádherný burácajúci zvuk.

Interiér

Interiér bol navrhnutý tak, aby si vodiča získal už pri prvom stretnutí. Vyznačuje sa typickou talianskou eleganciou a minimalistickým dizajnom, ktorý je dostupný v troch farebných prevedeniach. Keďže model Stelvio Quadrifoglio patrí do športovej skupiny automobilov, nesmie chýbať ani športový dizajn interiéru. Športovosť interiéru dodávajú napríklad sedadlá, ktoré sú čalúnené Alcantarou a kožou. Jedná sa o sedadlá typické pre verziu Quadrifoglio. Sedadlá sú skonštruované tak, aby poskytli výnimočné pohodlie a dobrú bočnú oporu vodičovi. Športový kožený volant, ktorý je navrhnutý špeciálne pre Quadrifoglio, je k dispozícii aj s povrchovou úpravou pre lepšiu ovládateľnosť automobilu.

Technické špecifikácie

Systém pohonu všetkých štyroch kolies Alfa Romeo Q4 zaručuje maximálny výkon vozidla za všetkých jazdných podmienok.  Ľahká platforma spolu s dokonalým vyvážením 50:50 medzi oboma nápravami, systémom odpruženia od Alfy a najlepším polomerom riadenia vo svojej triede dodávajú Stelviu Quadrifoglio špičkovú manévrovateľnosť. Pod kapotou sa ukrýva 6-valcový motor BiTurbo s objemom 2,9 litra a výkonom až 510 konských síl. Pri vývoji motora sa vývojári inšpirovali know-how značky Ferrari  a ponúkajú fantastický litrový výkon 175k/l pri rozumnej spotrebe.   Na zníženie hmotnosti bol použitý hliník a kompozit, napríklad kľukový hriadeľ z hliníkových vlákien alebo hliníková monobloková konštrukcia motoru.

redakcia techvia.sk