novinka auto Volkswagen Polo GTI

Volkswagen predstavil nové Polo už minulú jeseň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.  Čerešničku na torte si Volkswagen nakoniec nechal až na autosalón vo Viedni a my sme boli pri tom. Zoznámte sa s novým nadupaným modelom Polo GTI.

Čo nám ponúkne tentokrát?

Pri tomto modeli sa kládol dôraz hlavne na presnosť. Tohtoročné Polo GTI si oproti staršiemu modelu prešlo viacerými technickými zmenami, ktoré mali za následok, že nové Polo GTI si zachovalo svoju vyspelosť a zároveň komfort.
Asi sa vám nikdy nestalo, že by ste pri riadení auta mali pocit, že ho vlastne nešoférujete vy. S pomocou elektronickej uzávierky diferenciálu XDS, ktorá bráni pretáčaniu kolies, hravo dosiahnete dynamický zážitok z jazdy a odozvu bez akéhokoľvek zaváhania. Výsledkom je plynulé prechádzanie ostrých zatáčok, zníženie nedotáčavosti a dobrá priľnavosť k povrchu vozovky. Pri šoférovaní máte k dispozícii 5 jazdných režimov – Normal, Sport, Eco, Comfort a Individual.

Dizajn – Exteriér

Čo sa kolies týka, nové Polo GTI ponúka 17 a 18 palcové disky, za ktorými sa skrývajú brzdové kotúče s priemerom 270 mm zadné a 320 mm predné. Štýlovo vyzerajúce disky boli obuté do pneumatík s profilom 215/44 R17.

Celkový vzhľad automobilu ozvláštňuje červená lišta prednej masky, ktorá prechádza do reflektorov s čiernym pozadím, čierne bočné prahy, dvojitá koncovka výfukového systému, voštinová štruktúra mriežky predného nárazníka a jednoznačne nesmie chýbať závodne vyzerajúci strešný spojler. Na autosalóne sme mali možnosť obzrieť si vystavený model vo farebnom prevedení Flash Red, no k dispozícii je aj v perleťovej Deep Black.

Interiér – Návrat do minulosti?

Nové Polo GTI dostalo anatomické sedadlá s neodmysliteľným károvaným vzorom, ktorý bol typický pre starý Volkswagen Golf mk1. Veď posúďte sami:
Nové sedadlá v Polo GTI vs. pôvodné sedadlá v Golf MK1

Taktiež dostalo športový volant, dekorácie z chrómu a hliníka či tmavé čalúnenie stropu. Klasický prístrojový panel nahradil virtuálny kokpit Active Info Display, ktorý je špecifický svojou grafikou. Multimédiá využívajú displej so 6,5 alebo 8 palcovou uhlopriečkou.

Technické údaje

K dispozícii je zatiaľ iba s automatickou prevodovkou. Manuálnu prevodovku dostane až koncom tohto roka a bude k dispozícii za príplatok.

Motor: 2,0 TSI
Zdvihový objem (ccm) 1984
Max. Výkon (KW/ot.) 147/4400
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 320/1500
Prevodovka 6M/DSG
Zrýchlenie z 0 –100 km/h 6,7 s
Max. rýchlosť 237 km/h
Spotreba na 100km 5,9 l

Polo GTI bude v predaji už čoskoro za cenu od 21 400 €.

redakcia techvia.sk

ZDIEĽAŤ